woensdag 9 mei 2012

9 mei

Astorga de stad die enorm veel te zien geeft uit de Romeinse tijd. De oude Romeinse stadsmuren een Romeinse poort die bij het bisschoppelijk paleis staat. Romeinse huizen, tempels, thermen en een stelsel van kanalen. Dit alles is opgegraven en gedeeltelijk voor het publiek toegankelijk. In de kathedraal zijn zowel gotische als renaissance stijlkenmerken te herkennen. Er is ook een chocolade museum, we zullen zien wat er te beleven is. We kwamen om 3 uur in de middag aan en vielen van de ene in de andere verbazing. Eerst maar eens een hotel opgezocht en dat is geworden Hotel Astvt hotel plaza. Het ligt aan een plein midden in de stad. een kamer......je mag het wel een suite noemen. Bedden voor reuzen en een badkamer met alles er op en er aan. Marleen en ik zijn ook wel luxe pelgrims hoor, maar ja als je de reis af moet breken omdat je helemaal op bent dat is ook wat. Dan maar zo en genieten. Marleen heeft nog wel erg last van haar linker voet en enkel, maar ze slaat zich er kranig door heen. Kijken als het echt niet gaat of we dan overmorgen een stuk met de bus gaan. De komende route moet wel heel mooi zijn, maar als het niet gaat dan gaat het niet. Eerst morgen een bezichtiging van al het moois wat Astorga biedt. We hebben even rond gelopen en ik moet zeggen dat is heel wat. Het paleis van de bisschop dat is ontworpen door Gaudi is nu museum je weet niet wat je ziet. Alles wat ik er overgelezen heb wordt nu werkelijkheid en overtreft alle. Ik dacht dat de kathedraal van Leon en van Burgos al indrukwekkend was nou volgens mij is deze nog weer indrukwekkender. Komt ook denk ik dat deze niet in de steigers staat. Mij is volgens mij helemaal gerestaureerd en dan komt hij zo mooi uit. Dat wordt morgen genieten. We hebben nog even over de muren gelopen ze zijn zeker zo ongeveer 15 meter hoog helemaal om de stad en zijn uit de tijd van de Romeinen. En dat uitzicht op de bergen waar wij naar toe lopen met de sneeuw er op. Fantastisch dit is smullen en dat hebben we dan ook echt gedaan. Eerst koffie gedronken in het Gaudi restaurant en toen gegeten in ons eigen restaurant. Nou en het was toch lekker. We zitten midden tussen de kerken en het gebeier van de klokken is niet van de lucht. Maar die klokken zijn net oude ketels ze hebben geen mooie heldere klank. Wat we gezien hebben en hoe de indrukken zijn vertel ik morgen weer. Groetjes



Je moet je van je wortels ontdoen.
De boom omhakken
en er een kruis van maken
en het kruis daarna voor altijd bij je dragen.

Simone Weil

Geen opmerkingen: