zaterdag 19 mei 2012

19 mei

Gisterochtend op tijd opgestaan. Donkere wolken het leek op veel regen. Dus op tijd weg en hopen dat Maria en Jacobus mij bijstaan en het droog blijft. Om 7 uur ontbijt en vervolgens om 7.30 uur aan de tippel. Alle Spaanse pelgrims sliepen nog dus het was lekker rustig op het pad. Een mooie omgeving maar ook erg zwaar het ging steeds maar berg op en dan dacht ik dat we er waren en kwam er weer een bult. Veel pelgrims hebben het weer over mij. Ja die kar is toch wel bijzonder en ach ik ben natuurlijk ook bijzonder. Ik heb weer veel mensen ontmoet. Roept er plotseling een fietser waar ik vandaan kwam. Komt hij ook uit Nederland op de fiets een Sparta met 12 versnellingen uit Renkum. De man is afgestapt en een eind met me
opgelopen. Hij sliep in een tent op allerlei plekken zo in de natuur. Hij genoot dat kon je aan alles merken vandaag hoopt hij in Santiago aan te komen. Ja dan merk je dat je in de buurt van Santiago komt. Hier in het dorp waar ik nu verblijf. Palas de Rei stopt een bus die gaat naar het vliegveld van Santiago. Ach het is ook maar 60 km meer. Ik ga er 4 dagen over doen. Vandaag ga ik ongeveer 15 km lopen en zondag ook en dan maandag en dinsdag de laatste loodjes. O wat zal dat een indruk geven om na deze vele kilometers aan te komen in Santiago. Ik ben zoekende naar een mooi lux hotel. Wil me zelf verwennen. Als ik thuis kom gaat deze flut regering me toch plukken nou dan wil ik er nog even van profiteren. Ja het is eigenlijk te gek. Ik kijk bijna dagelijks naar het journaal op mijn i-pad. Leuk maar je wordt er niet vrolijk van. De toestanden in Griekenland maar ook in Nederland. Bah wat een stel graaiers. Die man van enkele dagen geleden in de bus kan het zelfde wel zeggen over Nederland. Maar goed we
zullen het er mee moeten doen. Hopelijk kiest Nederland in het najaar verstandig. Nou ik zit in
een pension en in het trappenhuis deze blog te schrijven en mijn kont wordt koud. Ik stop er mee. Morgen weer een nieuw verhaal. Dan is het zondag. O ja en ik kan nog melden dat Maria en Jacobus goed hebben geholpen het is droog gebleven tot de avond en toen zijn de sluisdeuren even open gegaan. Groetjes


Ook wie jong is wordt moe en raakt uitgeput,
en jonge mannen kunnen zeker bezwijken,
maar zij die hopen op de Heer,
vernieuwen hun kracht
en slaan hun vleugels uit als adelaars;
zij lopen en worden niet moe,
zij rennen en raken niet uitgeput.

Jesaja 40,  30-31

Geen opmerkingen: