woensdag 23 mei 2012

23 mei



Is het nou niet heerlijk om hier te mogen slapen na 5 weken rondtrekken? Het was even helemaal niets, even rust. Om 8 uur wakker geworden en rustig ontbeten. Alles een plekje gegeven en vervolgens door de Stad. Kijken of om twaalf uur er ook met het wierookvat wordt gezwaaid.En wat dacht je....een geweldige ervaring en een non zong zo prachtig en helder. Een ervaring om nooit te vergeten. Dat ding vliegt met een vaart over je kop zeg en het brandt daar binnenin. De rook viel eigenlijk wel mee, maar dat komt ook omdat die kerk zo immens groot is.
Als je het wil zien klik 1 van de filmpjes aan.
De Botafumeiro.
Zo zat ik er gisteren ook onder.
In de middag nog door de stad gewandeld en voorbereidingen getroffen voor de reis naar Finisterre.
Vandaag om 9 uur met de bus een ritje van 3 uur heen en daarna natuurlijk 3 uur weer terug. Maar busreizen is geen straf in Spanje.



De kaarsrechte weg achtergelaten
paden gezocht door velden van hoop
verdoold in moerassen van twijfel
verstrikt in een woud van vragen
dan, om een bocht, valt er licht
er is een herberg in zicht.

Welkom in de herberg van de vrede
rust in vertrouwen, zegt de waard
verfris je aan de bronnen van het inzicht
verwarm je aan de lichtgloed van de haard
en voed je met het brood van de ontmoetingen
en groet de pelgrims die hier zijn vergaard.

In de morgen een bries die je wekt
opstaan en verdwijnen naar de einder
je hart openen, bedroefden troosten,
je brood delen, vrede verspreiden
dan komt de herberg in zicht
van de heilige van het licht
die je bij het vuur begroet
en je opneemt in je gloed.

Catharina Visser

Toen ik vertrok uit Saint Jean Pied de Port in Frankrijk kreeg ik vanuit L Esprit du chemin nog een prentje mee met de volgende tekst.
Wandelaar, jouw voetstappen
zijn de weg, niet meer;
Al lopende maak je de weg,
en als je omkijkt,
zie je het spoor,
dat je nooit meer zult
bewandelen.
Wandelaar, er is geen weg,
alleen de rimpelingen
van de zee.

Van Antonio Machado

Wel mooi als ik over de zee kijk vandaag. 

FisterraDroom maar even met me mee. Vandaag wordt het voor mij beleven en zien voor jullie een filmpje, maar ook leuk zijn jullie toch een beetje bij me. Dat gevoel heb ik toch al steeds gehad. Het werken aan dit blog en de reacties hebben me steeds het gevoel gegeven ver weg te zijn en toch weer dicht bij jullie. Morgen steek ik een dikke kaars voor jullie allemaal aan beste lezers en volgers. Bedankt voor alle support en de groetjes 

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Bert
We hebben van je verhalen genoten en we zullen je dagelijkse reisavonturen missen. We hebben waardering voor je doorzettingsvermogen en daadkracht. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.
Groetjes
Fokke en Leny