woensdag 2 mei 2012

2 mei


He het is weer gelukt. Mijn computer gaf kuren of beter gezegd ik had op verkeerde knoppen gedrukt en daardoor was ik onthand. Maar nu doet hij weer zoals ik gewend was. Kan ook weer de spelling er over halen. Gelukkig ik voel me weer beter in de samenwerking met mijn computer.
Nu nog de foto's uploaden en dan komt het helemaal goed.
Komt er ook nog bij dat ik 2 dagen geen verbinding kon krijgen omdat er geen internet verbinding was. Marleen en ik zitten nu in Castrojeriz en hebben 2 dagen gelopen door de hoogvlakte de Mesetas steeds zo tussen de 900 en 800 meter hoogte en geen verbinding met de buitenwereld. Telefonisch en internet. We waren helemaal op ons zelf aangewezen en af en toe kwamen we natuurlijk mede pelgrims tegen. Er is een Hollander die steeds moet hinniken als hij mij ziet. Omdat ik met mijn kar loop. Vanochtend begon het me de keel uit te hangen en heb ik gezegd dat ik liever heb dat hij 10 km voor me uit gaat lopen. Heb hem niet weer gezien. Het is een zuiplap hij loopt de hele dag te zuipen en zegt dat het zijn vitaminen zijn nou hij kan me wat, maar moet me niet weer lastig vallen. Denk ook dat we hem nu wel voor zijn. Gisteravond moesten we bijna vechten om een slaapplaats. Wij hebben nog net een kamer gekregen, maar veel pelgrims moesten overnachten in een sporthal. We hebben ook even gekeken in een refugio.......nou het was net een paardenstal zo stonk het en de mensen lagen hutje bij mutje. Verschrikkelijk. Geen verwarming en het was maar 3 graden en ook geen kookgelegenheid. He dat mag dan 5 euro kosten een overnachting, maar dan slaap ik liever in een hostel voor 45 euro en tot onze grote verrassing hadden we ook nog een heerlijk ontbijt. Het was er heerlijk warm en huislijk. We zijn om 8.15 uur weer vertrokken en kwamen na een heerlijke wandeling van ruim 6 uur aan in Castrojeriz en hebben een heerlijk hotel geboekt. Dat was genieten een heerlijk bad en dan nog even genieten van de plaats. Hoewel dat zal niet zoveel zijn. Het is vroeger een welvarende plaats geweest met veel kerken 4 wel geteld, maar nu zijn er nog ongeveer 1400 bewoners en staan veel huizen op instorten. Hoewel je daar ook weer niet te veel op moet vertrouwen. Het ziet er soms niet uit en dan kom je door de deur en val je van de ene verbazing in de ander. Zo mooi. Zo ook ons hotel. De eigenaar moet voortdurend mensen van de straat plukken die gereserveerd hebben, Mensen zien helemaal niet dat het een hotel is. Maar Marleen en ik krijgen er een neus voor en zoeken de beste kwaliteit voor de goedkoopste prijs en dat lukt ons aardig. Dan veroorloven we ons maar weer een heerlijke lunch om op krachten te blijven. Tot nog toe geen blaren of andere mankementen alleen wat spierpijn, maar wat wil je na weer een dag van ruim 20 km. We genieten beide van de natuur en de verrassingen onderweg in de vorm van gebouwen en gebeurtenissen.
Jullie zullen wellicht denken hoe kan dat dan wel een blog, maar geen verbinding met internet. Nou die van gisteren was zo kort omdat ik dat al had klaargemaakt in Burgos en zo werk ik ongeveer 5 dagen vooruit en vul steeds 1 dag voor publicatie aan. Dus het kan best weer eens voorkomen dat er een kort berichtje staat en verder niets,  dat heeft dan alles te maken met de verbinding die er op dat moment niet is.

Wandelen is een vorm van luchten van de ziel.

Joke F. Hermsen 

Geen opmerkingen: