maandag 28 mei 2012

28 mei

Lekker uitgeslapen zondagochtend nog 1 keer een verrukkelijk ontbijt en dan de laatste spullen een plekje geven in de kar of rugzak zodat ik alles goed kan vervoeren en maar alleen de rugzak open hoef te hebben tijdens de reis. Nou zo gezegd zo gedaan. Vervolgens op stap richting het station. Tijd genoeg dus rustig aan die kant op gelopen. Dag Santiago de Compostela.
Plaza de la Azabachería
Paseo de Bóveda
Dag mooi park vlak achter mijn hotel.
Avenida de Raxoi
Dag bijzondere nauwe straatjes.

Cidade da Cultura
Dag reusachtige gebouwen in aanbouw, waar moet dit heen. Cultuur paleizen en geen geld? Gebouwd wordt er met een lege portemonnee? Als ik die man in de bus moet geloven van weken geleden is het antwoord JA. Spanje sterkte met alles en bedankt dat ik een poos door jullie land mocht reizen en van jullie gastvrijheid mocht genieten.

 Vervolgens ingecheckt en daar ging het heen. Richting Medina del Campo

Medina del Campo
Vervolgens naar Parijs


En zo naar Schiphol
Om vervolgens in Haren aan te komen al waar ik 6 weken en 1 dag geleden ben vertrokken.
Dit was dan de Camino. Dag allemaal tot morgen als het gewone leven weer begint en ik boodschappen ga doen.

Licht dat ons aanstoot

Licht dat ons aanstoot in de morgen,
voortijdig licht waarin wij staan
koud, één voor één en ongeborgen,
licht overdek mij, vuur mij aan.
Dat ik niet uitval, dat wij allen
zo zwaar en droevig als wij zijn
niet uit elkaars genade vallen
en doelloos en onvindbaar zijn.

Licht van mijn stad de stedehouder,
aanhoudend licht dat overwint.
Vaderlijk licht, steevaste schouder,
draag mij, ik ben jouw kijkend kind.
Licht, kind in mij, kijk uit mijn ogen
of ergens al de wereld daagt
waar de mensen waardig leven mogen
en elk zijn naam in vrede draagt.

Alles zal zwichten en verwaaien
wat op het licht niet is geijkt.
Taal zal alleen verwoesting zaaien
en van ons doen geen daad beklijft.
Veelstemmig licht om aan te horen
zolang ons hart nog slagen geeft.
Liefste der mensen eerstgeboren,
licht laatste woord van hem die leeft.

Huur Oosterhuis

Geen opmerkingen: