woensdag 1 januari 2014

Veul hail en zeeg'n in't nije joar

woensdag 1 januari 2014 
Zo gaat een Groninger elkaar een gelukkig nieuwjaar wensen.
Met de spreuk: Veul hail en zeeg'n in't nije joar. 

De Groninger taal vervaagd helaas, maar Max en ik spreken het dagelijks het is en blijft onze moedertaal.
Maar we redden ons ook aardig in het Nederlands, hoewel men direct kan merken dat we noordelingen zijn. En dat maakt me niet uit, ik ben er trots op. Ooit heb ik een baan in het westen afgeslagen met de woorden:
Ik eet liever een droge boterham in in Noorden dan een belegde in het Westen. 
Blij met die keuze en het leven wat ik daarna geleefd heb.
Lieve volgers ik wens jullie ook allemaal een heel voorspoedig en gelukkig 2014 toe en hoop dat jullie me blijven volgen al is het dan straks wat minder. Over ruim 40 blogs verder dat is iets midden februari zal ik nog 1 keer per week een blog maken. Ik denk dat het de zondag wordt.
Vandaag een aantal mensen bezoeken in verband met het nieuwe jaar, maar vooral even kijken naar het nieuwjaarsconcert. Dat is voor mij altijd genieten, het is al een lange traditie, maar ik krijg er nooit genoeg van. Wel van Sissi trouwens die iedere keer weer over het scherm dwarrelt tijdens de jaarwisseling.

De zaal moet nog vol lopen, maar het is ook nog vroeg.

Wil je nog even nagenieten van het concert van een jaar geleden?
Klik dan dit aan. Het duurt ruim 2 uur en wordt voorzien van Italiaans commentaar.Haal je het Italiaans ook direct even weer naar boven. Een fijne nieuw jaars dag en ik hoop dat jullie geen kater hebben van al die drank van gisteravond en vannacht. Groetjes

Geen opmerkingen: