dinsdag 14 januari 2014

gerechtigheid

dinsdag 14 januari 

Wat heeft een bejaarde nu te maken met een gevangene en gerechtigheid zult u zich afvragen.
Gisteren las ik op Facebook het volgende:
Als je dit goed leest en dan de krant van vanochtend, kom ik op de kreet gerechtigheid. 
Want de regering doet niet veel goeds, maar het wetsontwerp om gevangenen te laten betalen voor hun verblijf....vind ik steen goed. € 16,00 per dag is nog niet veel. 
Mijn moeder verbleef geruime tijd in een verzorgingshuis en ik heb daar gezien hoe er met mensen wordt omgegaan. Kom nog regelmatig in dergelijke tehuizen en zie teveel dingen waarvan ik denk....hebben deze mensen dit verdient?
En de gevangenen gaan nu al flink te keer, maar 16 euro voor een volpension is een schijntje. Ze hebben wat gedaan wat niet klopt en krijgen een uitkering en moeten daar dan ook maar voor betalen. De oudere mensen die thuis niet meer voldoende verzorging kunnen krijgen en in een tehuis komen hebben er niet om gevraagd, hebben hun leven lang krom gelegen voor alles en moeten ook flink betalen, of ze het kunnen of niet daar wordt hun ook niet naar gevraagd. 
GERECHTIGHEID. 
Gisteravond een geweldige evaluatie gehad van ons vrijwilligerswerk. Het heeft ons aan niets ontbroken. Lekker soepje, heerlijke broodjes en een lekker kopje koffie het was er allemaal. We kregen ruim de gelegenheid om onze punten in te brengen. Er was een open sfeer en ik heb het gevoel dat onze punten zijn opgepakt. Na afloop het verbouwde rouwcentrum bekeken en die is geweldig geworden. 
We gingen voldaan weer naar huis en zijn klaar voor onze werkzaamheden. Op 25 januari moet de ledenvereniging zich nog uitspreken of ze met dit project doorgaan, maar alle verwachtingen zijn dat dit het geval is en dat het experiment breed over het land wordt uitgerold. 
Er zit een jubileum aan te komen, op 1 april bestaat het cremeren in Nederland 100 jaar en daar wordt landelijk aandacht aan besteed. Dus hou de media in de gaten. 
Een fijne dag allemaal. 

Geen opmerkingen: