zaterdag 18 januari 2014

het grote geld

zaterdag 18 januari
Het grote geld komt naar Groningen zo lijkt het.
Het lijkt heel wat maar we zijn er nog niet.
Nu moet het ordentelijk worden uitgevoerd en al die schade worden afgewikkeld en dan nog de schade die er aan zit te komen. Vanochtend is er een grote demonstratie met een langzaam rijden actie op de A7 bij Kolham waar het monument voor het aardgas staat. 
Het is een gevaarte daar in de middenberm van de snelweg.


Dit alles door Koningin Beatrix onthuld ter gelegenheid van 50 jaar gas.
Mooi gebaar om  nu eens langzaam langs dit monument te rijden en te gedenken hoe Nederland rijk is geworden en Groningen de bodem in zakt met alle gevolgen van dien. Repareren??????
De geluiden zijn nu al dat heel veel schade wordt afgewezen door de NAM omdat het gegooid wordt op achterstallig onderhoud.
Donderdag zaten we in de trein en zat er iemand naast ons die zo nodig luidruchtig via de telefoon moest laten merken dat hij iets te zeggen had over miljoenen. Een ijdeltuit eerste klas reed dus ook eerste klas net als wij met een Gooise R. Ik heb hem de rest van de reis dan ook maar meneer miljoen genoemd.
Als je het daar van moet hebben ben je volgens mij aan de aap gelogeerd. Nee we zijn er nog lang niet.
Ze hebben het Slochter aardgasveld gespaard en gaan nu de gaskraan bij Loppersum bijna dicht draaien......wie controleert dat trouwens.
Maar de kraan bij Slochteren gaat verder open met alle gevolgen van dien.
Ik vertrouw dat spul in Den Haag voor geen meter en ben erg benieuwd naar alle uitwerkingen van de plannen.
Het lachen van Kamp verging hem wel even toen er heftig werd geprotesteerd tijdens zijn verhaaltje.
Maar ja de man wordt voldoende afgeschermd en heeft zelf ook een harnas om en dreunde zijn verhaaltje af. Max had met hem te doen en ik helemaal niet....hij wordt er vorstelijk voor betaald en mag best weten hoe wij hier er over denken. Max vond het beschamend en ik niet we hebben ons te lang stil gehouden.
Er gebeurde verder niets alleen een hoop lawaai en dat moet er zijn. Dan kijk je later op TV en zie je die Samsom die de aftrap pleegde voor de gemeenteraadsverkiezingen hij heeft volgens mij een drama cursus gevolgd en kan nu op commando bijna tranen laten vloeien. Nou ik stink er niet meer in, die man kan doen wat hij wil ik stem er nooit meer op. Op hem heb ik trouwens al nooit gestemd want het is en blijft een glibber. Zo weer genoeg stoom afgeblazen.




Wij hebben de boodschappen al weer binnen en kunnen gaan koken, bakken en braden.
Verder de krant doorspitten en dan rustig alles laten bezinken.
Een fijne dag allemaal.





Geen opmerkingen: