donderdag 23 januari 2014

het gas

donderdag 23 januari 
Het gas en de besluiten.
Er is vrijwel niemand die weet hoe het moet....hoe het gaat.....en wat de gevolgen zijn.
Hier loeien de putten volop. De winter begint te komen en iedereen wil er warm bij zitten.

Dit is een overzicht van Nederland en waar allemaal velden zitten. Die in Slochteren is verreweg de grootste.
Die is ook het langst gespaard......maar nu gaat de kraan open en kunnen wij flink gaan zakken.
Ik hou mijn hart dan ook vast.
Het kabinet heeft in wijsheid besloten.....nu de kamer nog......maar die begrijpen er ook niets van.
Hebben ze het over boringen.....die zijn allang geweest. Hebben ze het over oppompen.....dat hoeft niet het komt onder hoge druk.......die wel al wat afneemt.....uit de grond.
Nee onwijs gaat besluiten nemen.....dit wordt niks.
Wat dan wel..........ach ik weet het ook niet......vindt het ook heerlijk dat ik de verwarming aan kan zetten en geen kou hoeft te lijden.
Maar wat als er straks tekorten....(die er toch al zijn ) dreigen....... Meer belasting betalen natuurlijk.
Maar ik hoop dat ze de Noordelingen dan ontzien.......ook een punt van steun.
Het was vroeger toch ook zo dat de Limburgers de kolen aanzienlijk goedkoper kregen.
Nou doe ons dan ook het gas goedkoper en laat ons de belasting niet betalen die straks wordt geheven voor de kosten die ontstaan zijn door de schadeafhandeling en de inkomsten vermindering doordat er minder gas naar boven gehaald wordt. Van dat laatste geloof ik helemaal niets trouwens.
Zo als je dat allemaal hebt gezien en beluisterd ben je al heel wat verder.
Trek je conclusie en leeft er lekker op los.
Een fijne dag.

Geen opmerkingen: