zondag 12 januari 2014

geen ruggengraat

zondag 12 januari 

Wat weer een waardeloos standpunt. Enkele weken geleden heb ik het al voorspeld.
Die slappe Rutte en onze Koning durven gewoon geen nee te zeggen en reizen dus wel af naar de Olympische spelen.
Waarschijnlijk om een stukje zelfverheerlijking en niet om eens goed na te denken hoe het ook anders zou kunnen. Bah wat weer akelige mensen die zonder een stukje schroom straks naast die afschuwelijke man plaats gaan nemen. Ze zouden een aantal mensen moeten selecteren die ons land gaan vertegenwoordigen.
Zit die Poetin daar met allemaal onbeduidende mensen. Willen ze later nog eens gaan om een wedstrijd bij te wonen en......zoals ze het verkondigen de sporters een hart onder de riem te steken oké, maar ga dat niet bij die Poetin doen. Maar oké ze zijn er nog niet......ook daar zullen de terroristen toeslaan wacht maar af.
Die vijand slaapt niet. En dan is het lijden en last. Wat een stel nietsnutten. Bah waren we maar van die waardeloze figuren af. Maar het hoeft van mij nu ook niet via een aanslag, maar ik hoop wel dat binnenkort dit waardeloze kabinet valt en dat we voor goed van die Rutte verlost zijn.

Kijk daar staat hij weer met een blik van wie zal ik nu weer te grazen nemen.
Hier wil je toch niet naast staan bij de opening. Sinds ik in Berlijn geweest ben komt de vergelijking met Hitler steeds weer boven.
Ik kreeg een vraag waar de Groninger spreuken bleven. Ik heb beloofd deze op zondag te publiceren en hier komen ze dan:
Goie woar prist homzulf  (Goede waar prijst zichzelf)
As ale mensen geliek waren, was der aan ain genog. (Als alle mensen gelijk waren was er aan één genoeg)

Ik heb deze twee uitgezocht voor deze week.
Volgende week komen er weer een paar.

En dan nu de traditie van het gregoriaans hier komt een stukje.
Het Salve Regina past wel in deze tijd. Hier komt hij dan:
Een fijne zondag allemaal.


Geen opmerkingen: