zaterdag 4 januari 2014

spreuken kalender

zaterdag 4 januari
Het is zaterdag en het vlees staat op te trekken.......BONENSOEP vandaag.
Ben niet dronken geworden gisteravond dus alles is nog helder en goed te doen.
Dat wordt smullen vandaag, Max en ik hadden beide trek in een maaltijdsoep en dus hebben we deze keer een bonensoep op het menu.
We hebben een spreukenkalender gekregen en deze keer een Groninger.
Het eerste blad is er al weer af en gelijk een hele mooie.
Groninger Spreukenkalender 2014 Scheurkalender Joaren waiten meer as bouken
Voor de niet Groningers; Jaren weten meer als boeken.
Op de achterkant van het blad ontdekte ik nog een leuk gedichtje.
Geluk
't Geluk is kostboar; mor septiel. 
n Minsk kin der nait zunder. 
Doch t is zo iel. 

Geluk
't geluk is kostbaar; maar zo kwetsbaar
Een mens kan er niet zonder
Maar het is zo dun.

Valt niet mee om het in het Nederlands te vertalen.
Er ligt in het Gronings veel meer gevoel en daarin kan ik in het Nederlands niet de juist woorden vinden.

De bonensoep begint al te ruiken. Ik krijg trek....maar het is nog te vroeg.
Voor morgen staat er een witlofschotel op het programma.
Daar begin ik ook alvast mee om de voorbereidingen te treffen.
Had zo'n trek ik draaitjes vlees en dus dat ook maar opgezet te sudderen. Moet wel 3 a 4 uur opstaan dus daar heb ik alle tijd voor vandaag. Tussendoor de krant lezen en een paar wassen doordraaien en dan is het zo weer avond. We gaan op nieuwjaarsvisite bij broer, schoonzus en Joup.
Ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag toe.

Geen opmerkingen: