dinsdag 1 oktober 2013

stroom storing

dinsdag 1 oktober 

Het was gisteren goed raak. Rond de klok van 11.30 uur viel de stroom weg. Heel vreemd een beetje stroom bleef over. Op sommige plekken brandde het licht nog heel zwak als je het lichtknopje over zette.
Bij navraag bij de buren. Een deel had wel stroom en een deel van de woning niet. Niels (de buurjongen) zat niets vermoedend achter de computer en in een ander deel van het huis was geen stroom.
Bij navraag bij Enexis bleek dat hele delen van Kolham zonder stroom zat. Geduld....... maar dan merk je pas hoe afhankelijk we van stroom zijn. De zonnepanelen deden het dus ook niet meer en dat uitgerekend op zo'n mooie zonnige dag. Maar als je elektrisch kookt en geen gas hebt dan kun je dus werkelijk niets meer. Gelukkig scheen de zon volop in de kamer en bleef het daar lekker warm, want de CV deed het ook niet. Maar Enexis heeft wel een goede service en ik kreeg de mogelijkheid om mijn mobiele nummer door te geven en hielden ze me middels een SMS op de hoogte en ja hoor op een bepaald moment kwam er een bericht dat het rond 16.30 uur verholpen zou zijn. Wij hadden om 16.15 weer stroom en alles sloeg weer aan.....de wasmachine die midden in zijn programma was gestopt pakte alles weer op, de koelkast en vriezer begonnen weer de draaien en alle klokken begonnen vrolijk te knipperen en de audio installatie groette weer vriendelijk met hallo hier ben ik. Nadat alles weer was ingesteld en bijgewerkt ben ik achter de computer gekropen en zag ik een mail van mijn vriendin Vera die melde dat ook in Vries een stroomstoring was.
Nou hadden we toch weer wat gemeen. Ik weet het niet maar waar dit heengaat met de stroom voorziening?
Dit is al de tweede storing binnen een maand. Terwijl ik hier bijna 30 jaar woon en nog nooit zo vaak een storing heb gehad.
 Laten we maar hopen dat het voorlopig niet weer gebeurt.

Ik ben  gisterochtend naar Yarden geweest voor een instructie op een I-pad om nog beter te kunnen werken als uitvaartwensenconsulent en dat gaat binnenkort van start. Het heeft wat langer geduurd maar ik denk maar zo alle goede dingen komen langzaam.

Ik las een spreuk en die luidt als volgt:
Hoe beter jouw "klanten"op de hoogte zijn van jouw producten, hoe beter je met ze kunt "Samenwerken".

Ik denk maar zo de samenwerking is goed dan zal het product ook wel komen. Ik ga door met mijn dagelijkse cursus op de computer en raak steeds beter ingevoerd in de mogelijkheden.


Groetjes en veel plezier vandaag.






Geen opmerkingen: