vrijdag 18 oktober 2013

brillen

vrijdag 18 oktober 


Gisteren op tijd boodschappen gedaan en overal goed geslaagd.
Om 9.30 uur stapte ik als één van de eerste klanten binnen bij Hans Anders.
Ik vroeg om een oogmeting en voor de dame in kwestie kon beginnen heb ik de vraag gesteld over de reclame van Specsavers. Die stellen keihard dat Hans Anders geen gediplomeerde mensen in dienst heeft.

Ik vroeg voor je begint wil ik wel weten of jij gediplomeerd bent en ze zei ja MBO.
Ik zei waarom heb jij je diploma hier dan niet hangen en dat jullie het pikken als organisatie dat ze zulke dingen over jullie durven te beweren. Het antwoord was, mensen zoals u zijn er zoveel en ze komen allemaal hier en gaan niet naar Specsavers. Deze reclame keert zich tegen hun.

Ik moest denken aan een stukje van mijn dagkalender en dat luide als volgt:

De kwaliteit van je product is niet genoeg. Klanten willen weten wat de kwaliteit is van de mensen met wie ze zaken doen. 

Mijn ogen werden gemeten en het was een ietsje minder geworden.
Ik zag een aanbieding van drie brillen halen en één betalen.
Heb monturen uitgezocht en alles werd keurig afgemeten en berekend.
Kreeg nog een kopje koffie en mij werd gelijk verteld dat ik ook nog geld van de ziektekosten verzekering terug kreeg wat zij gingen regelen.
Eind van deze maand kan ik alles komen halen. Eén bril met varifocus glazen, één bril met varifocus glazen maar dan een zonnebril en een leesbril voor de som van € 478,00
Dan ben ik weer helemaal klaar voor de toekomst en is alles weer op en top.
Ik heb de dame een negen gegeven voor haar hulp en toewijding.
Mijn dag weer goed en die van haar ook.

Ik vond dat het stukje van de kalender klopte alle aarzelingen die ik had en de bedenkingen of ik wel naar Hans Anders zou gaan vielen weg door haar antwoorden en manier van handelen richting mij als klant.
Het was goed en leuk zaken doen met haar.

 

De smurfen zingen ; IK HEB EEN NIEUWE BRIL

Nou ik zing het binnen kort ook.
Een fijne en gezellige vrijdag toegewenst. 

Geen opmerkingen: