dinsdag 22 oktober 2013

zonnepanelen

dinsdag 22 oktober 

De zonnepanelen liggen nu ruim een jaar op het dak.
Iedere dinsdag neem ik even de stand op.
Iedere dag neemt nu de opbrengst af.
De seizoenen laten duidelijk van zich spreken via de Panelen.
Vorig jaar heb ik mijn voorschot gelijk naar beneden gegooid met als gevolg dat de winter en het voorjaar niet te veel heeft opgebracht en we in april veel moesten bijbetalen.
Nu hebben we het voorschot laten staan en heeft het heel wat opgebracht omdat we een mooie zomer hebben gehad.
Ben nu erg benieuwd wat we terug krijgen in april volgend jaar.
De panelen zijn verkocht voor een opbrengst van 3000 kwh en ze hebben nu 2900 opgebracht in 1 jaar.
We zullen eens afwachten hoe het gaat lopen en ik breng mijn wekelijkse opname terug naar een maandelijkse.

We laten ze alle 14 maar rustig liggen en zien wat de toekomst brengt.
Het is voor mij wel een mooie gedachte dat dit stroom is die uit de natuur wordt gewonnen en dat in nagedachtenis van mijn ouders.
Het is wel mooi om even aan die goede oude tijd terug te denken.
Daarover zong Gerard Cox al een mooi lied. Waar ik vroeger de KWIK-Step op heb leren dansen.

Wij gaan vandaag genieten van het mooie weer dat ons is voorspelt en de hoge temperaturen.
Wellicht zit er een mooie fietstocht in.
Een fijne dag allemaal.

Geen opmerkingen: