zondag 13 oktober 2013

vier mijl van Groningen

zondag 13 oktober
Het was gisteren geweldig om te zien en af en toe te ruiken hoe je rioolwater wordt gezuiverd en weer als redelijk schoon water wordt geloosd op het Eemskanaal. Het was 10 uur toen we daar aan kwamen en we werden opgewacht met koffie en een heerlijk plakje koek. De rondleiding nam een 1,5 uur in beslag en gaf een totaal beeld van wat er allemaal gebeurt. Het is een continu proces en er werken door de week ongeveer 10 personen.
Vandaag is het de dag van de Vier mijl van Groningen.

 21.000 lopers gaan van start op de 27e editie.
De start is in Haren en de finish in Groningen op de Vismarkt.
Wij hebben altijd in Haren gestaan en zijn deze keer van plan eens bij de finish te gaan staan.
Ben benieuwd hoe dat uit pakt.
Het is altijd een heel evenement.
De komende week hebben we al weer heel wat zaken ingepland.
Visites afleggen en allerlei zaken regelen. Ik wil naar de brillen dokter om mijn ogen na te laten kijken.
En we willen nog naar de Stad....dat is voor de niet Groningers Groningen. Om inkopen te doen bij tuinland.
Ach en dan is de week ook zo weer voorbij.
Denk dat we dit jaar niet naar de Zuidlaardermarkt gaan. We zijn een beetje Markt moe.

Ik las een mooi stukje op de dagkalender en ik geloof ook wel dat het waar is.

Wist jij dat in iedere ontmoeting maar 7% van de communicatie via woorden verloopt, de overige 93% is non-verbaal en bestaat uit gebaren en klank van je stem. 

Daar ga ik eens op letten de komende week.

Ter afsluiting een stukje gregoriaans......nee deze keer kies ik voor een stuk van Schubert
Heilig, Heilig, Heilig.
Een fijne zondag allemaal.



Geen opmerkingen: