woensdag 9 oktober 2013

de kat van de buren

woensdag 9 oktober
Gistermorgen werd ik begroet door de kat van de buren boven op de garage.
Hij zat zo mooi op de uitkijk terwijl ik de schillen van de stoofperen in de container gooide.
De herfst heeft zich toch echt aangekondigd. Het is nat, vochtig weer en de temperatuur zakt behoorlijk.
Het was gisteren nog een mooie dag en wij hebben besloten om de fiets te pakken en naar Wagenborgen te rijden. Heen door de wijde wereld en terug door de plaatsen Siddeburen, Lellens, Schildwolde, Slochteren en Froombosch en dan weer naar Kolham.
Onderweg naar Wagenborgen kwamen we een leuke man tegen.
De weg naar Wagenborgen was ongeveer 27 kilometer en terug ongeveer 17 kilometer dus bij elkaar hebben we toch maar even zo'n kleine 45 kilometer gereden. We kwamen dan ook moe maar voldaan weer thuis en zijn gelijk gaan zitten met wat drinken om even bij te komen. 


De jaarmarkten dienen zich ook overal aan. Zo is de Slochtermarkt al weer geweest even zo als de Rodermarkt en de Jaarmarkt van Siddeburen. Nu komt volgende week de Zuidlaardermarkt de hele bekende paardenmarkt en alle voorbereidingen zijn al in volle gang.
Maar nu is de Gallimarkt in Leer. Men is aan de opbouw begonnen.
DSC 0171 [800x600]
Dit is een hele bijzondere markt waar wij vroeger altijd naar toe gingen.
Altijd als ik daar kom dan moet ik denken aan mijn moeder haar beteuterde gezicht toen ze ontdekte dat haar tas open stond en haar portemonnee was verdwenen.
Wij gaan waarschijnlijk donderdag even kijken en even sfeer proeven.


We gaan er eens even rond neuzen.
Het lijkt me gezellig.
Vandaag gaat Max aan zijn werkzaamheden beginnen bij Yarden.
Ben benieuwd hoe dat gaat.
Morgen zal ik verhalen.
Een fijne dag.









Geen opmerkingen: