vrijdag 25 oktober 2013

herfst

vrijdag 25 oktober 
Het gaat stormen vandaag en er komt veel regen aan.
Voor de komende week wordt ook erg onstuimig weer verwacht.

Maar ook in de mensen hun hoofd is het herfst, ze doen rare dingen.
Zo kreeg ik vandaag een mail met de volgende waarschuwing.
Ik plaats hem hier maar om jullie ook te waarschuwen.

Misschien  ten overvloede, maar beter 2x gelezen, dan 1x in  de fout.
DIT  IS GEEN GRAP.  WIJ KREGEN GISTERAVOND ROND  18.00 u. een telefoontje.
Ons  nummer klopte.  Er wordt begonnen met YOU  WON THE JACKPOT...
 
DIRECT   DE TELEFOON   NEERLEGGEN.!!!!!!!!
LEES  AANDACHTIG DEZE  TEKST EN STUUR DOOR NAAR  VRIENDEN,
 
OPLICHTERS  ZIJN VOLOP BEZIG DE BOEL TE  BEDONDEREN.
 
Even  een waarschuwing voor iedereen!
 
Vaste en  mobiele telefoon....
 Ik geef deze wel  door, omdat wij zelf al gebeld zijn met nummer:
0044141455114 (zie onder)
 
LET  OP  !!!!
 
Er wordt gebeld op een vaste  telefoon, waarop een man vraagt:
Met  wie spreek ik?  zodat je duidelijk nogmaals je naam  zegt.
Dan vertelt de man dat je een grote  prijs hebt gewonnen.
 Maar hij vertelt dat  heel snel achter elkaar en laat soms pauzes  vallen in
dit gesprek.
Het is een  ingesproken bandje.. Je moet de verbinding  direct verbreken.
Het zijn oplichters die  als volgt te werk gaan:
Zij vragen  nogmaals naar je naam omdat ze die heel  duidelijk uitgesproken
willen hebben, daarna   stellen ze gerichte vragen waarop jij met ja  moet antwoorden en ze
laten hiervoor ook  de pauzes in het gesprek  vallen.
Vervolgens vragen ze je naar je  adresgegevens en als je die geeft,
monteren  zij een vals bandje waarop staat dat jij iets  hebt gekocht in
Zwitserland.
Op dat  bandje is dan duidelijk te horen dat jij dat  bevestigt en
al  je gegevens geeft en er dus aan vast  zit.
Bovendien kun je haast niet bewijzen  dat het om een oplichting gaat.
Een  gewaarschuwd mens telt voor twee. Doe er je  voordeel mee..
LET OP    Doorsturen op verzoek van de politie (en ook  doen!!)
Er wordt op de huistelefoon  gebeld; Met de melding dat je een prijs
gewonnen hebt.
Of je een 9 wil toetsen om door te  gaan!!!!
Gooi de hoorn er op.
Voor  iedereen die een mobiele telefoon bezit:
Momenteel  is er een bende actief die u belt op uw GSM en
zich  voordoet als iemand van de provider waar u bij  bent aangesloten.
Men vraagt u tijdens  dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter  controle
van uw toestel.
DOE DIT NIET EN  VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.
Deze  bende beschikt over apparatuur om via de  ingetoetste code het nummer
van uw  SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te  maken met uw nummer.
Hierdoor  kan men op grote schaal fraude plegen op uw  kosten.
Maak  dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in  het bezit zijn van een
GSM-toestel.
 Een  tweede methode die wordt toegepast is de  volgende:
 U ontvangt een bericht op uw  GSM met het verzoek om nummer 0141  455114  te
bellen..
Dit  moet u dus NIET doen!
 Als  u dit namelijk doet, kan degene die u dat  berichtje heeft gestuurd, op
uwkosten  bellen.
Deze  twee vormen van GSM-fraude zijn officieel  bevestigd door de KPN en
Vodafone.
PAS  OP: Deze fraude wordt al op grote schaal  toegepast  !!!!!!!!!!!!!!
Als u dit  bericht ontvangt, stuur het dan s..v.p. aan  zoveel mogelijk
mensen door!

Het is toch te gek voor woorden, hoe mensen je proberen te bedonderen. 
Mijn dagkalender vermeld het volgende:
Wist je dat mensen het gelukkigst worden van het gelukkig maken van anderen?
Ik wordt niet gelukkig van al die misselijke praktijken die momenteel worden toegepast. 
Gisteravond ben ik voor het eerst op stap geweest als vrijwilliger en heb mijn eerste gesprek gehad. 
Het was een hele ervaring. Wat kunnen mensen je toch een hoop vertrouwen geven. 
Toen ik in het donker met mijn strakke pak de straat in liep en een paar kinderen vroeg waar het betreffende huisnummer was, vroegen ze of ik de burgemeester was. Kun je zien wat kleding doet met een mens. 
Ze liepen voor me aan naar de betreffende deur en belden ook al aan. En nogmaals vroegen ze of ik de burgemeester was. Zal wel gekomen zijn omdat het donker was, want ik lijk toch echt niet op Rehwinkel. 
Vandaag gaan we boodschappen doen, want er moet toch het nodige worden ingeslagen. 
Verder maken we er een rustig dagje van en gaan waarschijnlijk nog even naar het graf van mijn ouders om die winter klaar te maken en van verse plantjes voorzien. Ziet alles er weer netjes uit voor Allerzielen. 
Morgen gaan we een paar musea bezoeken in het kader van de Rabobank museum dag. 
Welke het worden? Morgen meer. We gaan denk ik richting Drenthe. 

 Veel sterkte en hou alles goed vast de komende dagen.


 

Geen opmerkingen: