zondag 17 november 2013

zondag

zondag 17 november 
Het is vandaag zondag en we doen het rustig aan vandaag. Ik ga een witlof-kip schotel maken en ben benieuwd hoe dat gaat smaken. Vanmiddag krijgen we bezoek en daar verheug ik me op.
Gisteren het een en ander bij het huis opgeruimd en verpoot. Maandag gaan we verder.
We waren gisteren al vroeg uit de veren en dat betekende ook op tijd alles klaar.
De ramen zelfs nog gelapt en dat maakt dat we weer helder naar buiten kunnen kijken.

Tevens nog een kapvergunning aangevraagd voor een paar bomen voor het appartementencomplex in Gasselte. Wat een gedoe zeg. Je vraagt zoiets aan via de computer en daar komt me toch een papier uit de printer. Het kost bijna een boom aan papier. Maar goed de gemeente zal wel haar bevindingen laten weten en dan kunnen we aan de slag of niet. Er is daar rond het gebouw nogal wat van de bomen gewaaid en van onze tuinman kregen we te horen dat het beter zou zijn de boom te verwijderen.
Ben erg benieuwd of de gemeente die mening ook is toegedaan.
 
Wat mij betreft geen bomen bij het huis, dat geeft alleen maar elende. Is het niet van de wortels dan is het wel van de bladeren of de takken. Ik wil ze het liefst minimaal 15 meter van het huis hebben.
Deze bomen in Gasselte staan veel te dicht op de gebouwen, maar ja die bomen staan er al jaren en het gebouw nog maar 15 jaar. Die bomen hebben eigenlijk de oudste rechten, maar nu ze zo beschadigd zijn door de storm zullen ze toch moeten wijken. Het gaat net als bij mensen, als je oud wordt dan wordt je ook geacht te vertrekken.
Ter afsluiting dan maar een stukje gregoriaans.
Deum Verum
Een fijne zondag wens ik jullie toe.

Geen opmerkingen: