vrijdag 15 november 2013

vergelijking

vrijdag 15 november 
Het is al weer vrijdag en dus tijd om de boodschappen te doen en het huis en de tuin een goede beurt te geven. Gisteren al spullen gekocht voor de tuin om die voor de winter klaar te maken en wat bollen om straks in het voorjaar een leuk kleurtje te hebben in de diverse bakken en plekjes in de tuin.
Gisteren ook een gezellige middag gehad bij een oud collega van Max en zijn vrouw in Appingedam.
Tevens vandaag eens goed de tijd nemen om op de computer de vergelijkingen te bekijken tussen de zorgverzekeringen in verband met de nieuwe zorgpremie die betaald moet worden en de aanbieding die ik heb gehad van mijn eigen zorgverzekering. Kreeg gisteren een aanbieding van de zelfde via de computer die zestig euro voordeliger is op het zelfde pakket van de zelfde zorgverzekering, hoe gek kan het zijn.
Je moet tegenwoordig overal aan denken omdat ze je anders een poot uit draaien.
Neem een krant en zeg hem na een tijdje op en je krijgt de gekste aanbiedingen en je bent weer stukken goedkoper uit. Bel met je energieleverancier als je niet durft te veranderen en je krijgt gelijk een bonus en een goedkopere aanbieding als je zegt dat je wilt veranderen van leverancier.
Zo dus ook met de zorgverzekering. Maar let wel goed op wat ze bieden voor de premie die je moet betalen, want daar zit wel verschil in. Het hele systeem van verzekeren wordt wel geweld aangedaan volgens mij, want je bent verzekert om de schade die je mogelijk ondervindt te dragen met elkaar. Maar als een ieder zich verzekert voor de schade die hij of zij denkt te ondervinden en ook nog schade claimt omdat hij daar recht op heeft en het nog niet gehad heeft....bijvoorbeeld een nieuwe bril omdat hij/zij daar recht op heeft maar hem nog niet genomen heeft. Dan jagen we elkaar op kosten en we halen ook nog eens het principe van verzekeren onderuit. Maar als we dit massaal gaan doen dan blijf ik niet achter.
Dus ga ik ook kijken wat ik in het pakket heb zitten en wil ik niet verzekert zijn voor bevallingen en allerlei aanverwante verzekeringskwesties waar ik niet mee in aanraking kom.
Ik neem een pakket die bij mij en mijn leeftijd past.
Dit wordt een heel gezoek, maar ik ben er van overtuigt dat het me wat oplevert.
Die ervaring heb ik onderhand wel, met het afsluiten van de autoverzekering en de wisseling van energiemaatschappij.

verzekeringssite.nl

Maar eerst inkopen doen. We gaan aan de snert en voor zondag aan een witlof-kip schotel uit de oven.
Die laatste is een hele put werk maar volgens mij wel heel lekker.

Hier gaan we voor.

Een hele fijne dag en tot morgen.

Geen opmerkingen: