maandag 4 november 2013

overlijden en feest

maandag 4 november 
Gisteren zaten we op het verjaardagsfeestje van Niels de buurjongen die 24 jaar is geworden gezellig bij elkaar. En vandaag ga ik op de crematie van Erica in het crematorium te Groningen.
Feest en verdriet het ligt dicht bij elkaar.

Op mijn dagkalender staan een paar dingen en die wil ik hier opschrijven:

Wees altijd de beste versie van jezelf. 

De dingen doen die bij je passen. 

Beide ga ik ze vandaag toepassen.
Ik wil mezelf blijven hoewel dat niet altijd makkelijk is, mensen verwachten soms zoveel van je.
Het is niet altijd makkelijk om nee te zeggen en te doen wat je zelf denkt en wilt.
De dingen doen die bij je passen is vandaag ook aan de orde, want ik wil op mijn manier afscheid nemen van Erica. Ik mocht haar altijd graag, ze kon je soms bedenkelijk aankijken en met één woord je een goede hint geven.

Verder ga ik vandaag rustig aan doen, want de voorspellingen zijn wat het weer betreft niet al te best.
Dus wordt de krant goed gelezen en worden de spelletjes even gespeeld.

Maar bovenal staat deze dag in het teken van afscheid nemen.
Hoewel Marco Borsabo zo mooi zingt dat afscheid nemen niet bestaat.

Een fijne dag allemaal. 

Geen opmerkingen: