donderdag 21 november 2013

amaryllis

donderdag 21 november
De amaryllis bloeit prachtig hier in de kamer.

Het staat allemaal zo mooi bij elkaar. 
De amaryllis van mevrouw Riepma gekregen en nu staat hij al zo mooi in bloei. De lidcactus (schlumbergera)  die ik ooit van mijn schoonzus kreeg en nu weer zo mooi gaat bloeien en dan nog de orchidee die ooit bij mijn moeder in de vensterbank stond bloeit ook weer prachtig. Zo zie je maar weer alles staat hier in het teken van herinneringen en groeit en bloeit dat het een lust is. 
Gisteravond was het genieten met.......
Joke Bruijs en Gerard Cox in het Theater. 
De titel van het stuk was....
Alles went behalve een vent. 
Het was lachen en veel herkenning wat daar in ander half uur werd gepresenteerd.
Hij de eeuwige pessimist en zij de optimist. Hij leeft in het verleden en zij wil bij blijven in deze tijd. 
Ik herkende er veel in. Van de mensen die niets moeten hebben van de computer en de moderne telefoon en ook van het ouder worden en het verval van het lichaam. Alles werd zeer humor vol gebracht. 
Leuk avond dus. 
Vanochtend ga ik op stap als vrijwilliger voor Yarden. 
De dagkalender geeft aan voor vandaag en morgen:
Geniet van iedere ontmoeting.
Met wie je ook in contact bent, je hebt altijd iets gemeenschappelijks: je bent beide een mens.
En daar kan ik het wel weer mee doen, want zo is het. Ik ga de wensen van een mevrouw in beeld te brengen. 
Het is een drukte van belang in huize Twickler/Brink. 
We gaan er lekker tegen aan. Hoewel lekker, Max heeft al enkele dagen veel pijn in de rug. 
Dus die loopt even wat ongelukkig en beweegt zich wat moeilijk. 
Dit was gisteravond. 
Groetjes en een fijne dag allemaal. 


Geen opmerkingen: