zaterdag 16 november 2013

intocht van Sint Nicolaas

zaterdag 16 november 
Het is de verjaardag van mijn opa waar ik naar genoemd ben.

Maar ook de intocht van Sint Nicolaas en dan nog wel in Groningen.
Dit zal vandaag uitgezonden worden op de landelijke tv zenders.
Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Na al dat gezeik over de zwarte pieten en dat Groningen zo ver weg ligt. Eigenlijk zijn wij een volk van betweters en zeikers. Overal wordt over geouwehoerd en gezeikt.

Gisteren hoorde ik zelf een vrouw op de radio vragen hoe ze nou kon voorkomen dat haar kinderen met sinterklaas in aanraking zouden komen, want ze wilde niet dat haar kinderen met dit gedoe in aanraking zouden komen.....dat roomse feest. Je kon er op reageren en ik had de telefoon al bijna in de hand om te bellen met het advies dat ze acuut haar koffers moet pakken en naar een onbewoond eiland moet vertrekken.
Ik hoop dat het vandaag een groot feest wordt in Groningen en dat Groningen mooi op TV getoond wordt.
Ik heb niet veel goeds over de burgemeester van Groningen, maar dit heeft hij voor elkaar gekregen en men zegt dat de middenstand er goed bij zal varen. Ik ben benieuwd. De marktkooplui hebben er in ieder geval wel een andere plek voor op moeten zoeken. In overleg was Rehwinkel al niet zo goed en op dit punt dus ook weer niet, met als gevolg dat er weer een recht zaak voor gehouden moest worden.
Wij gaan kijken naar de boot hoe hij aankomt.
Er is een alternatief, maar daar hebben we het vandaag niet over. 
Hierbij toch even de tekst.

Zie ginds komt de stoomboot (Rutte) weer aan......

Zie ginds daar komt Rutte uit ‘t Catshuis weer aan
Hij brengt ons ellende en ‘t land naar de maan
Hij liegt ons steeds voor, dus ik zeg het maar weer
Pinokkio naait ons en dat keer op keer

Samson staat te lachen en roept ons reeds toe
Wie niet werkt krijgt geld, dus voor U is’t taboe
Oh lieve Mark Rutte blijf af van ons geld
Het zijn alleen leugens die jij ons verteld

Zie ginds gaat de euro; hij is aan ‘t vergaan
Hij brengt ons ellende, zie ons hier nu staan
Euro’s voor Europa; bodemloze put
Jij leegt onze zakken en wij raken blut

Maar Rutte blijf lachen en roept ons reeds toe
Ik wil nivelleren, het maakt niet uit hoe
Dus......lieve Mark Rutte, met jou ben ik niet blij
Ga nu eens liever mijn huisje voorbij.


Ik ben het er niet mee eens, maar hier kun je ook weer aan zien hoe mensen over de wereld denken en hoe ze zelfs sint Nicolaas liedjes gebruiken.

Wij gaan luisteren naar de paardenvoetjes.
Een fijne dag allemaal 






Geen opmerkingen: