donderdag 28 november 2013

Reestborgh

donderdag 28 november 
Gisteren de kerst in de lucht gehangen. Wel een beetje vroeg voor sommige mensen wellicht, maar het is zoals ik gisteren melde wel a.s. zondag de eerste zondag van de advent. En laten we wel wezen volgende week is het sinterklaas en daarna is iedereen in de ban van de kerst. Het hangt hier in ieder geval in de lucht.
De ramen gelapt en vervolgens de dingen voor de ramen gehangen.




Zo zie je maar de kerst hangt hier in de lucht. Was ik bezig om die tak te zagen uit het bos. 
Zie ik dat een boom van de buurvrouw op ons tuinhuis is gevallen. 
Nou gevallen hij is er tegenaan gewaaid. Dit is een afgezaagde wilg die ongeveer 2,5 meter hoog is en een doorsnede heeft van ongeveer 50 cm. Maar die is voor jaren terug afgezaagd en dan rot hij snel ik. 
Ik had ook twee van die joekels in de tuin en die is het zelfde lot beschoren. Ik had de buurvrouw al eens gewaarschuwd maar ja die doet er niets aan en nu leunt hij dus tegen ons tuinhuis. 
Ik wilde er mee aan de slag, maar bedacht me nog net op tijd. Het is haar boom en zij mag iemand aan het werk zetten om hem te verwijderen. Dus ik naar haar toe. We zien elkaar eigenlijk nooit, maar ze stond me heel vriendelijk te woord en heeft me beloofd dat ze in het eerste weekeinde van december hem laat verwijderen. Is dat ook weer geregeld zullen we maar hopen. 
Verder hebben we een bezoek gebracht aan het Crematorium te Meppel. 
De manager daar heeft ons les gegeven in het kader van ons vrijwilligerswerk en ook uitgenodigd om eens langs te komen. 
Dat hebben we gisteravond gedaan. 
Om 19 uur werden we welkom geheten en hebben we een rondleiding gehad en een kopje koffie. 
Op mijn dag kalender stond het volgende:
In een ontmoeting word je altijd uitgedaagd een keuze te maken. Geen keuze maken is sowieso een slechte keuze. 
Die vond ik mooi en het was een geslaagde ontmoeting. Maar op de dag er voor stond:
Het hart wordt rijker door te geven, door mensen het oprechte gevoel te geven dat ze welkom zijn.
Dit sloeg geheel op het bezoek en de gastvrijheid die we hebben mogen ervaren. 
Bedankt Yvonne voor je inzet. 
Wil je ook een rondleiding? Klik dan de afbeelding aan die ook op deze dag wordt gepubliceerd. 
Ik wilde hem hier niet onder laten zien, omdat het voor sommige lezers en volgers wellicht te confronterend is. Een hele fijne dag allemaal. Wij gaan weer aan de slag. Jullie ook neem ik aan. Groetjes 

Geen opmerkingen: