zondag 1 april 2012

1 april



Ja lieve lezers en volgers het is 1 april.
Nu zou ik kunnen zeggen.....de reis gaat niet door.
Of ik heb gisteren een miljoen gewonnen.
Maar ja op 1 april is alles een grap. 
Dus die reis gaat wel door, over 14 dagen vertrek ik en dat miljoen is niet gewonnen.
Ik ben nog steeds gezond maar arm.
Dat is maar goed ook, er gaat niets boven gezondheid.
Als ze nog geleefd had was mijn oma vandaag jarig geweest.
Ze is geboren op 1 april 1901 was ze vandaag 111 jaar geworden.
Het was altijd grappig. Oma jarig op 1 april. Vaak kreeg ik dan te horen een grapje zeker.
Maar het was echt zo.
Het is al weer zo lang geleden dat we oma hebben begraven, 30 jaar bijna.
Op 29 oktober 1982 is ze overleden.
Toen opa en oma nog leefden en Max en ik bij hun op bezoek kwamen kregen we ieder steevast een halve metworst. Moest de afgelopen week denken aan de pinksterdagen dat we met de hele familie naar het bos gingen en daar een dag op een kampeerterreintje met elkaar doorbrachten. Heb er nog wel een film van dat oma op hoge leeftijd nog zo kaarsrecht over het terrein pareerde. Oma zei altijd je rug rechthouden en dat deed ze dan ook altijd.




Of je nu een leven in loopt of eruit, 
je schaduw zit je op je hielen
en een woud van borden 
wijst, wijst, wijst.


Je loopt alleen, altijd alleen, 
al weet je duizend mensen 
om je heen, en loopt er soms 
iemand een eindje mee. 


Wandel op de middenweg, 
niet tussen einde en begin, 
je bent je eigen wandeling. 
Je loopt een leven uit, een leven in. 
Ingmar Heytze

Geen opmerkingen: