zaterdag 31 maart 2012

de route is uitgeschreven

Dinsdag heb ik mijn route uitgewerkt. Hij is strak gepland. Dit behoeft ter plekke enige aanpassingen om me zelf niet teveel geweld aan te doen. Dat betekent af en toe een keer gebruik maken van het openbaar vervoer.
File:Stjacquescompostelle.png


De rode lijn is de route van Roncesvalles naar Santiago de Compostela.
Begin op 19 april met lopen vanuit Saint Jean Pied de Port in Frankrijk naar Roncesvalles en dan vervolgens in ongeveer 34 dagen naar Santiago de Compostela.
Op 1e pinksterdag 27 mei vertrek ik in de trein vanuit Santiago de Compostela weer naar Nederland waar ik op 2e pinksterdag 28 mei hoop aan te komen.

Amanda Strydom zingt een mooi pelgrimsgebed in het Zuidafrikaans. Dit is leuk om op je in te laten werken.

Ik ben tot de overtuiging gekomen 
dat iedere pelgrim op de Camino 
een spirituele pelgrim is. 
Soms is die spiritualiteit er al 
voordat de pelgrimage begint, 
soms groeit zij tijdens de tocht, 
soms blijkt het spirituele effect 
van de pelgrimage ook pas thuis.
Ik vat spitiualiteit hier op 
als een openheid - aandachtigheid -
van mensen die zich tijdens het proces 
van de pelgrimage ontwikkelt. 
Spiritualiteit betekent dat de mens onderweg is, 
bewust onderweg. 
Vrij naar Thomas Quartier



Geen opmerkingen: