vrijdag 20 april 2012

20 april

Het was me het dagje wel gisteren. In de herberg te St Jean-Pied-de-Port was het helemaal vol. Het was heerlijk eten en zeer toegewijde mensen die je met alles wel wilden helpen. Maarhet was mij een beetje te klef. Elkaar voorstellen en alles met elkaar delen ik denk niet dat ik dit wil. We sliepen met 8 personen op 1 kamertje en moesten 1 wc met een wasbak delen met heel veel meer. Bah. Ik kan dat niet. In de morgen de boel bij elkaar gepakt en een metgezel gevonden Marleen uit Middelburg. We kunnen veel met elkaar delen en voelen elkaar goed aan. We zijn gaan lopen .....eerst droog maar later begon het te regenen. Halverwege hebben we besloten een taxi te nemen en die bracht ons graag naar Rondevalles.
Daar aangekomen hebben we besloten een kamer te nemen in een hotel en de kosten te delen. Hebben we tenminste een eigen toilet e.d. Daar in de Bar wat bijgekomen bij de openhaard. Heerlijk even zitten internetten en genoten van een mevrouw uit zuidafrika. Wat is dit toch bijzonder al deze mensen die allemaal het zelfde doel hebben. Naar Santiago. In Nederland staan borden langs de weg van overstekende koeien, maar hier zie je heel veel borden van overstekende pelgrims. Het is volgens mij ook een heel bedrijf. Iedereen profiteerd er van en heeft er inkomsten van. Nou ik kijk hopelij goed uit en laat me niet bij de poot nemen.

De tocht naar Larrasoaina.
Hier past wel muziek van Vivaldi bij.
Wat dacht je van het Concerto in do magg per mandoline, archi e cembalo.

Ik Loop deze weg, omdat het De Weg is. 
Dat berust op een strikt persoonlijk, 
zelfs voor mij persoonlijk onverklaarbaar gevoel. 
Mijn verwachting was, dat deze weg "iets" had. 
Dat bleek ook zo te zijn. 
Maar wat dat "iets"is weet ik niet. 
Wel weet ik zeker dat het er is. 
Frans Frijns














Geen opmerkingen: