dinsdag 24 april 2012

24 april

Het was gisteren een bijzondere dag. Met de bus naar het volgende punt. Want zoals ik al schreef is het erg stijgen en daar moeten die Hollandse benen toch wel erg aan wennen. Je ziet dan ook veel mensen die helemaal kapot zijn. Dan denk ik wat doe je je zelf aan. Pees ontsteking is schering en inslag. Veel heel veel blaren dus ook. Mensen hebben helemaal hun voeten kapot gelopen. Nee dat is niets voor mij en ook niet voor Marleen. Wij willen er rustig in komen en ook de hele route uitlopen/reizen. Dus vanochtend eerst een ontbijt gescoord. In het hotel kost dat ruim 10 euro per persoon en nu waren we voor 5 euro klaar voor ons beide. Ja een pelgrim moet ook op de kleintjes letten.
Vervolgens gingen we op zoek naar postzegels dat moet je net weten waar je die haalt maar dat is ook gelukt. Dus mensen er zijn wat kaartjes onderweg met veel stieren er op. Toen naar het busstation gegaan. Werkelijk ongelooflijk zon groot ondergronds gebeuren. We moesten wachten op een sein omdat de computer nog geen kaartjes uit kon geven. En wat dacht je wat. De reis koste 2,50 euro voor 25 minuten. Daar loop je dus 6 uur over, omdat het zo omhoog en naar beneden gaat. We kwamen om 11.45 uur aan en zijn op zoek gegaan naar een hotel en die hebben we gevonden. We mochten ook al naar binnen en onze bagage op de kamer zetten. Wat dacht je wat. voor 60 euro is het gelukt een 2 persoons kamer met ontbijt en een diner. Nou dat is dus 30 euro p.p. We gingen even later lunchen en dat koste alleen al 12 euro. Dus wij zien de dag van morgen tegemoet en zijn dan van plan om te gaan lopen.
Het is een vrij vlakke route........stel je maar Limburg voor of de duinen bij Vlissingen. Dus we zullen onze kuiten wel weer vernemen morgenavond. Maar goed een lekker warme douche
doet wonderen. In de middag hebben we van alle kanten het dorp....stadje bekeken. Geweldig ik heb heel wat foto's gemaakt, maar het lukt me helaas nog niet om die in te voegen. Ik blijf het proberen, maar ga niet de hele tijd achter de computer zitten. Vindt het al geweldig dat het zo maar kan. Zit op dit moment van schrijven in een bar waar ze een beveiligd netwerk hebben en dat werkt toch beter. Veel minder storingen. Maar met dat invoegen dat weet ik niet of dat nu wil. Moet ik kabeltjes voor hebben en die liggen op de hotelkamer.
Wat is dit een ervaring. Mensen die helemaal kapot gaan, ruzie krijgen, geen nachtrust krijgen omdat er zo gesneurkt wordt. Nou ik heb nergens last van. Geen blaren, geen spierontstekingen, geen snurkers......nou ja af en toe snurkt Marleen wel een beetje, maar dat zal ik ook wel doen. Wij hebben beide geen last van elkaar. Zat vanmiddag een poosje in een prachtige kerk.......het is allemaal goud wat er blinkt. Maar wel heel bijzonder. Als je bij de ingang een euro donneert dan gaat het licht voor een poosje aan en kun je alles goed bekijken. Beginnen er plotseling twee dames heel mooi te zingen. Zeer ontroerend, heb gelijk maar zakdoekjes gekocht in de super. Nou dit was mijn verhaal voor de maandag. Morgen belevenissen van dinsdag en ik hoop dan weer op een goede verbinding. Heb een fijne dag en de groetjes van Pelgrim Albert en Marleen.

Wie ik tegen kwam op het pad omhoog?
Ik was het zelf,
de chaos die in mij gistte,
mijn woede, ontgoocheling,
ontluistering, verdriet.

Wat ik tegen kwam op dat pad,
-steeds steiler, mijn hart hamerde in me,
steeds ouder werd ik-
dat was mijn menselijk tekort
en dat van anderen.

De pelgrimsweg is klimmen omhoog,
de uitputting verdragen
goed en kwaad als gezellen,
hun wel en wee doorgronden,
aangekomen tussen hemel en aarde,
ruimer ademhalen,
het uitzicht wijder.
Catharina Visser




Nou dit klopt precies. Zo zijn de ervaringen ook.




Geen opmerkingen: