maandag 30 april 2012

30 april

Van harte gefeliciteerd het is Koninginnedag, we vieren het hier ook maar een beetje. Hoewel ver weg toch even aan jullie gedacht. Feestend Nederland. Maak het gezellig en lang leve de koningin.
Wij hebben gisteren de kathedraal bekeken zeer indrukwekkend. Het is een machtig gebouw zowel buiten als binnen. Met al zijn torens is het een baken in de omgeving. Binnenin is het gezegend met veel kapelletjes......nou zeg maar gerust kerken in de kathedraal.
Jammer dat ik nog steeds geen foto's kan plaatsen. Maar goed dat maak ik goed als ik thuis kom. Het is nu zelf zo dat ook mijn spellingscontrole is uitgevallen en dat ik moet proberen zo foutloos mogelijk te typen.
Vroeger betraden de pelgrims de kathedraal door een speciale deur deze is nog steeds aanwezig, maar wordt niet meer gebruikt.
Er is een gouden trap een statie trap in de kerk. Daar naast stond een soort koets van zilver ik heb er een rijtuig van gemaakt waarmee iets in een processie kan worden voortgetrokken. Er hangt een schilderij van een leerling van Leonardo da Vinci een afbeelding van Magdalena......het is net de Mona Lisa in Parijs. Mooi geschilderd. Verder allerlei kunstwerken gezien, eigenlijk te veel om op te noemen. We zijn daarna wat gaan eten en vervolgens een berg op geklommen en hebben de stad nog eens van bovenaf bekeken toen weer naar beneden en rond een kerk gelopen die gewijd is aan San Nicolas uit Bari. Dat is ook een kunstwerk het altaar bestaat uit 465 figuren en is vervaardigd in 1505 door Francisco de Colonia een neef van de bouwmeester van de westelijke toren van de kathedraal Hans van Keulen. De kathedraal heeft drie schepen en 12 kapellen. Het is teveel om op te noemen wat daar allemaal te zien is. De hele stad bestaat uit prachtige parken en lanen met mooie in vorm gesnoeide platanen en taxis. Geweldig hoeveel beelden en fonteinen er ook zijn. Het bruist, het is een echte stad. s avond loopt iedereen door de stad te flaneren en is het heel druk. De verlichting wordt heel mooi ingezet om alle gebouwen aan te lichten het is net een sprookje.
Vandaag gaan we weer vertrekken naar Hornillos del Camino. Morgen meer van onze belevenissen,


De kracht die me voortdrijft,
de kracht die me trekt,
die ken ik zelf niet
en die kan ik ook niet uitleggen.
Alleen Hij daarboven weet het!

Dit is een tekst op een schutting langs de Camino Frances

Geen opmerkingen: