zondag 24 juli 2011

zondag

Het is zondag. Tijd om alles eens te overdenken en de rust te zoeken......stilte.

Stilte

Is stilte een moment van rust,
of is er stilte omdat je niet wilt praten.

Is stilte een gevoel van alleen zijn,
of is stilte je wens om de stilte om je heen te laten.

Is jouw stilte misschien jouw stukje?
Ja, dit is jouw stilte.

Liefde, beleving,
alles komt voorbij.
Maar in stilte is dit alles van mij.

Mijn moment,
mijn gedachten.
In stilte laat ik een ieder erop wachten.

Mijn moment, jouw moment.
Je kiest het zelf uit.
De stilte, de liefde,
dit stukje is misschien wel mijn persoonlijkheid.

Mijn verwerking, mijn proces.
Eenzaamheid,
mijn levensles.

Soms smacht ik om te kunnen praten,
en mijn verdriet achter te kunnen laten.

Dat de liefde de overhand krijgt.
En dat ik dit stukje meeneem in de tijd.

De liefde, het is zo'n mooi gevoel.
Je voelt het,
gewoon opkomen die powervolle energie.

Geluk, liefde, tederheid.
Wie wil dit niet.

Laten we genieten van al het nu nog moois,
en ontvang hetgeen echte liefde is.
Het is zo mooi.



Bron: Stilte, een voor mij bijzonder gedicht | Mijn mening over... | Mens en gezondheid

Geen opmerkingen: