vrijdag 15 juli 2011

Hermitage

Een wens gaat vandaag (donderdag 14 juli 2011) in vervulling. Een bezoek aan de Hermitage in Amsterdam.
Ooit wellicht nog eens naar Sint Petersburg, maar dat zal nog wel even duren.
De bus, de trein, de metro (maar helaas die ging niet, dus maar lopen) en daar sta je dan op het Waterlooplein. Even verder lopen en dan het museum in.
Wat een geweldig gebouw alleen de binnenkomst doet je verstommen. Goede service gratis garderobe en ik mocht natuurlijk zo doorlopen met mijn museumjaarkaart. Dat is dus weer € 15,00 verdiend. Als echte Groninger moet je dat toch even aan het papier toevertrouwen. De treinreis was ook al voor niets dus dit is al een gratis dagje Amsterdam en wordt genieten.
De tentoonstelling Glans en Glorie gaat over religieuze kunst uit de Russisch-Orthodoxe kerk met prachtige Ikonen, hierbij alvast een voorproefje. Wat heeft de dinastie van Rusland toch veel verzameld. Als ik weer thuis kom ga ik toch maar eens even het boek over de Hermitage in Sint Petersburg weer doornemen.








De tentoonstelling was schitterend ingericht. Mooie beelden prachtige video's en keurig opgesteld alles.
Wat is dit een mooi gebouw. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Kom zeker nog eens weer.

Geen opmerkingen: