donderdag 7 juli 2011

weer zien

Familie,
Naar aanleiding van het overlijden van mijn moeder komen er allerlei kaarten met mooie troostende woorden. Dit geeft een mens weer moed. Een aantal mensen pakken de telefoon en willen even met je spreken ook heel goed en ook dat geeft je steun. Weer anderen komen langs en schudden je even de hand en praten even met je. Maar tijdens de begrafenis was het een groot weerzien. Neven en nichten die de moeite hadden genomen om afscheid te nemen van hun tante. Geweldig en wat een troost geeft dat al die belangstelling. Soms dacht ik wel eens dat mensen haar echt waren vergeten, maar op zo'n dag zie je toch dat dit niet zo was. Het is ook wel een beetje een reünie. Dat heb je dan maar weer te danken aan deze gebeurtenis.
Adrie een dochter van mijn inmiddels overleden tante (zus van moeder) had ik jaren niet gezien en we vielen elkaar in de armen en hebben beloofd om elkaar binnenkort te ontmoeten. Met haar zus hadden ze kort geleden moeder nog bezocht. Vanavond werd ik gebeld door Thea de zus van Adrie en hebben we even bijgepraat. He wat een herinneringen. Heb inmiddels mooie foto's toegestuurd gekregen van Thea. Bedankt daarvoor. Dit helpt mij om mijn moeder te gedenken.
Zo nu morgen eerst naar de tandarts voor een controlebeurt en dan maar eens wandelen.
Denk dat het Zuidlaren wordt.
De paden op de lanen in.

Geen opmerkingen: