zaterdag 16 juli 2011

voorbereidingen

Gisteren in de trein veel gelezen in het boek "Praktisch Pelgrimeren naar Santiago de Compostela"
Als ik alles eens de revu laat passeren, dan ben ik al aardig op weg. Mijn voorbereidingen zijn goed.
Geleidelijk aan de 20 a 25 km per dag lopen. Keuzes maken over hoe ik ga......wandelen/fietsen/met een paard of ezel.  Nou ik ben er al uit.......wandelen.  Hoe ik ga overnachten. Een tent wordt aanbevolen, maar daar ben ik nog niet uit. Ik wil daar eerst nog eens goed over nadenken en ook uitproberen. Maar zoals het weer nu is denk ik niet dat ik ga kamperen, want dat wordt volgens mij kreperen.
Het is een prachtig boek en zeer handzaam met allerlei goede tips.
Gisteren in Amsterdam kreeg ik al een beetje dat gevoel van op reis zijn. Die indrukken die je in die grote stad opdoet zijn toch bijzonder. En in onze hoofdstad iemand aanspreken en je niet in Nederlands verstaanbaar kunnen maken en dus overschakeld op engels het is toch wel een ervaring.
Wanneer zal onze voertaal Engels worden?
Maak ik dat nog mee?

DE STAD
Flatgebouw, naast flatgebouw
Vol mensen
Heel veel naamplaatjes
mooi verzorgde naamplaatjes
Heel veel mensen, goedverzorgde mensen
mensen, die niemand kent.
Ze zien elkaar 
Ze staan samen in de lift. 
Men kijkt voor zich uit. 
Men weet, dat die ander er is, 
zoals men weet, dat er ergens een paal staat, 
waar men niet tegenop moet lopen. 
Mensen in de stad. 
Mensen alleen in de stad. 
De stad is geen fijne gezellige woning meer voor de mensen.

Zo ervaar ik het wel tenminste.
Gelukkig waar ik woon en waar ik besta.

Geen opmerkingen: