vrijdag 1 juli 2011

regelen en regelen

Het was vandaag een emotionele dag. Er moest van alles worden geregeld.
Maar het is zo mooi om samen als broer, schoonzus en vriend met ons viertjes dit alles te delen.
Afspraken maken wie wat doet en vervolgens mensen ontvangen en afspraken maken ter voorbereiding op de begrafenis.
De uitvaart geregeld met de pastoor allerlei gezangen uitgezocht, de laatste dingen met de uitvaartleider besproken en de kamer van moeder nog eens bekeken in het verzorgingshuis. Daar afspraken gemaakt over het tijdstip dat de kamer moet worden opgeleverd. Dit zijn voor mij hele emotionele momenten. Een blik in de papieren en je komt zoveel zaken tegen......foto's........kranten........kaartjes.........hebbedingetjes.
Wat ik als waardeloos zie hechte moeder waarde aan en omdat ik van haar zoveel verhalen heb gehoord die bij die zaken horen krijgt het voor mij ook ineens een hele andere waarde.
Begin van de avond naar de aula geweest om te bekijken hoe ze voor de komende dagen daar verblijft.
We hebben met elkaar geconcludeerd dat dit een waardige manier is hoe ze er nu ligt. De rust en vrede straalt er vanaf. Na zo'n hectische week van worstelen en ploeteren.
Nu af en toe nog een bezoekje en dan de begrafenis a.s. woensdag.
Op het moment als ik dit schrijf is het 23.30 op 1 juli. Laat de dag nog eens zo de revu passeren en heb ondanks alles een tevreden gevoel.
Wil nog eens benadrukken wat we ook in de rouwkaart hebben opgenomen.
Dat onze dank en waardering uit gaat naar het personeel van het verzorgingshuis Parkheem en de afdeling IC van het Refaja ziekenhuis voor de liefdevolle zorg en toewijding.
Vandaag lag er al een condoleance in de bus van de directie, personeel en bewonersraad.
Het doet een mens goed.
Een ieder die me al gebeld heeft en al even de hand geschud heeft of me een hand op de schouder heeft gelegd BEDANKT.
Dit zijn de bloemen die de rouwkaart sieren.

Geen opmerkingen: