dinsdag 19 juli 2011

regen

He wat verveelt die regen toch snel. Ik ben een mooi weer mens, maar zal toch moeten wennen aan het feit dat ik bij weer en wind, bij regen en zonneschijn zal moeten lopen straks.
Vandaag (maandag 18/7) is het toch wel heel triest. Ik heb het gras gemaaid en was bijna klaar toen het weer begon te regenen. Nou dan maar lekker binnen met een mooie boek en genieten.

Regen

De regen gaat tegen mijn raam tekeer.
De wind waait de takken heen en weer.
Donkere wolken drijven over,
en dan opeens......de zon

De warmte op mijn gezicht,
het fijne heldere licht.
Vogels die gaan zingen,
kikkers die de sloot uit springen.
Kinderen komen spelen buiten,
ergens hoor je iemand fluiten.

Dan wordt het donker in de lucht,
en alles gaat snel op de vlucht.
Iedereen haast zich naar binnen,
want de regen gaat opnieuw beginnen.
De regen gaat tegen mijn raam tekeer.
De wind waait de takken heen en weer.
Donkere wolken drijven over,
en dan opeens...de zon

De warmte op mijn gezicht,
het fijne heldere licht.
Vogels die gaan zingen,
kikkers die de sloot uit springen.
Kinderen komen spelen buiten,
ergens hoor je iemand fluiten.

Dan wordt het donker in de lucht,
en alles gaat snel op de vlucht.
Iedereen haast zich naar binnen,
want de regen gaat opnieuw beginnen.
 

Geen opmerkingen: