woensdag 4 september 2013

woensdag 4 september
Zo een dag langer in Buhl gebleven. Het is fantastisch in het klooster Maria Hilf hier in Buhl. Er was een internet probleem zodoende kon ik gisteren het blog niet helemaal goed afwerken. Daarom vandaag iets meer. De verzorging is hier prima en het weer is buitengewoon mooi. Heldere lucht en temperaturen van rond de 30 graden. Maandag hebben we een warme maaltijd gebruikt die uitmuntend was.
We hebben de plek bezocht waar mijn vader stond opgebaard en gisteren zijn we op de camping geweest waar hij is overleden.
De ingang van de camping

Ik zag mij moeder zo nog lopen in mijn gedachte op dit laantje achter haar rollator en maar schudkoppen dat ik niet mocht huilen. 

Hier hebben we elkaar ontmoet.

Vervolgens zijn we gisteren naar Hintersarten geweest dat ligt veel zuidelijker en daar zijn we in 2003 op vakantie geweest. Een pracht plek en een plek met vele herinneringen. Heerlijk op een terras gezeten en natuurlijk aan de zwartswalder taart. Met een kannetje koffie. 

Na daar te hebben gelopen en vele herinneringen opgehaald, zijn we weer naar Buhl gereden. Daar heerlijk in het park van het klooster gezeten de krant te lezen en het park bekeken. 
de bomen hangen vol heerlijke pruimen.
Voelde me net adam toen ik er een van proefde. Adam nam een appel nou ik een pruim en hij was lekker

Dit zijn de kiwi planten en die hingen toch vol.

Kijk maar

Appels in overvloed

Is dit nou niet een prachtig gezicht?

Vandaag gaan we op tijd weg naar Oostenrijk. Daar gaan we naar de plek waar mijn ouders vele jaren achter elkaar in het voorjaar naar toe gingen voor een aantal weken. Dit was hun plek. Vlak voor zijn overlijden heeft hij nog tegen mijn moeder gezegd.  "Zullen we de komende week nog een keer naar Pfunds rijden?" Mijn moeder had geantwoord, "Dat is niet te doen in 1 dag" En het is er ook niet van gekomen. Wij hebben er ook een aantal vakanties doorgebracht en het zal voor ons dan ook een stuk herkenning zijn. De vragen van is de camping er nog en zou mevrouw Habicher nog leven of is hotel Zonne er nog . We zullen het zien. Eerst maar eens een onderkomen zien te vinden. We willen een appartement voor een week. 
We vertrekken om een uur of acht en het is ongeveer 5 uur rijden. Dan hebben we alle tijd om een goed onderkomen te zoeken. 
Ik heb begrepen dat het weer in Nederland ook mooi wordt, dus geniet er van. Tot morgen vanuit Oostenrijk. 





Geen opmerkingen: