donderdag 5 september 2013

Pfunds

donderdag 5 september 
Vanuit het klooster op naar Pfunds.

Door de poort naar buiten. 
Het was heel goed bij de zusters, maar aan alles komt een einde. 
Zo reden we gisterochtend door de poort. Prachtig weer in de vroege ochtend.
We hebben ons tijdens de rit naar Oostenrijk verbaasd over de vele werkzaamheden die aan de autobaan plaats vinden. Bouwwerken van enorme omvang. Wat een bedrijvigheid en wat een vrachtwagens bij de weg. De ene nog mooier dan de ander. De rit verliep zonder noemenswaardig oponthoud. We stonden al in Oostenrijk, wat ik me niet realiseerde om een vignet te kopen voor 10 dagen. Er stonden enorm veel mensen te tanken. Zeg ik tegen een paar mensen voor me of de benzine in Duitsland goedkoper is dan in Oostenrijk. Zeggen die mensen maar dit is al Oostenrijk en de benzine is hier goedkoper. Ik zei we rijden op de autobaan en hebben niet eens door dat we al in Oostenrijk zijn. Op de Fernpas was wat oponthoud maar met het zicht op die prachtige bergen is dat ook geen probleem. In Pfunds aangekomen hebben we bij het VVV geinformeert naar een appartement en werd ons een keur aangeboden. We hebben ons geïnstalleerd in Ferienwohnung Kleinhans. Werkelijk van alle gemakken voorzien. De vrouw des huizes was heel gastvrij en stond ons gelijk ter zijde met het opmaken van de bedden en het verstrekken van de handdoeken en allerlei informatie 
Dit is ons uitzicht vanaf het balkon. 
Het was gisteren onbewolkt en een temperatuur van 30 graden. 

Het balkon met de geraniums is ons appartement. Woonkamer/keuken twee slaapkamers twee balkons en een terras. Wc met daar tegenover een badkamer met twee wasbakken en een mooie royale douche. 

Werkelijk alles is aanwezig. 
We hebben gelijk maar wat boodschappen ingeslagen en willen vandaag de omgeving verkennen. De camping waar we ooit een vakantie hebben doorgebracht 
en waar mijn ouders altijd heen gingen is er niet meer. De naam staat nog  wel op het gebouw maar verder is er niets meer. Dat hebben we gisteren gezien. 
Gisteravond zijn we nog naar een concert geweest van de plaatselijke muziekvereniging. Een geweldig concert en zeer gevarieerd een uur lang.

Vandaag gaan we de zaak verder bekijken. 
Daarover vertel ik morgen meer. 


Geen opmerkingen: