vrijdag 21 oktober 2011

zoals beloofd

Dinsdag melde ik dat ik de camino zoals ik die in de planning heb morgen (woensdag) zou uitwerken.
Nou daar is even wat anders tussen gekomen. Maar hier komt hij dan.
St.Jean Pied-de-Port naar Roncesvalles het is 32 km maar ook gelijk de zwaarste etappe volgens de geschriften. Er is een mogelijkheid om te stoppen in Pas van Ibaneta (dit is de grensovergang van Frankrijk naar Spanje) maar daarvan heb ik weer gelezen dat je daar heel vroeg bent. Dus we gaan voor Roncesvalles.
Frank’s Weblog header image 2
Dit is toch een prachtig gezicht.
Tijdens de wandelingen van pelgrims worden wel liederen gezongen. En ik las op een site een lied.
Die luidt als volgt:

Psalm 121: Een pelgrimslied.
Ik sla mijn ogen op naar de bergen,
van waar komt mijn hulp?
Mijn hulp komt van de HEER
die hemel en aarde gemaakt heeft.

Hij zal je voet niet laten wankelen,
hij zal niet sluimeren, je wachter.
Nee, hij sluimert niet,
hij slaapt niet,
de wachter van Israël.

De HEER is je wachter,
de HEER is de schaduw
aan je rechterhand:
overdag kan de zon je niet steken,
bij nacht de maan je niet schaden.

De HEER behoedt je voor alle kwaad,
hij waakt over je leven,
de HEER houdt de wacht
over je gaan en je komen
van nu tot in eeuwigheid.

© 2004 Nederlands Bijbelgenootschap

Nou dit moet toch wel vertrouwen geven.
Roncosvalles is een refugio die door het genootschap van Sint Jacob uit Nederland wordt geleidt.
Het is erg groot en ik heb me aangemeld om wellicht voor ik op stap ga nog een aantal weken daar te werken als vrijwilliger. Maar dat wachten we maar even af.

180 slaapplaatsen in een oud complex, wat de afgelopen jaren is gerestaureerd en zoals ik het kan bekijken geweldig gedaan. Nou na deze indrukwekkende tocht gaan we morgen verder..........toch leuk de tocht alvast in gedachte te maken. Ben benieuwd hoe het in werkelijkheid is........over een half jaar zal ik het hopelijk allemaal zien en beleven.
foto's Roncesvalles 2009 Gerard Siemes 006.jpgfoto's Roncesvalles 2009 Gerard Siemes 008.jpg

Geen opmerkingen: