donderdag 13 oktober 2011

hoe gaat het nu

Na het voorlopig besluit ziet de planning er als volgt uit.
De pelgrimsroute Uithuizen - Santiago is:
Uithuizen - Groningen - Assen - De Wijk - Hasselt. Dit stuk loop ik al en zal ik voor het eind van dit jaar afronden.
Vervolgens is het Deventer - Nijmegen - Roermond - Maastricht  Dit heb ik al gelopen met het Pieterpad een aantal jaren geleden. Daarom was ik van plan vanuit Maastricht te starten.

Na Maastricht is het als volgt:
Luik - Namen - Dinant - Rocroi - Rethel - Reims - Chalons-en-Champgne - Sommesous - Troyes - Tonnerre - Vézelay - La Charité-s-loire - Bourges - Chateauroux - La Souterreine - St.Leonard de Noblat - Limoges
- La Coquille - Périgueux - Ste.Foy le Grande - La Réole - Mont de Marsan - Orthez - Ostabat - St.Jean-Pied de Port.
Dit zal ik dan per openbaar vervoer met rustmomenten afleggen.

In St.Jean-Pied de Port zal dan de voettocht beginnen.
Naar Roncevalles - Pamplona - Punte la Reina - Estella - Logrono - Sto Domingo - Burgos - Castojeriz - Sahagun - Leon - Astorga - Ponferrada - O Cebreiro - Palas de Rei - Santiago de Compostela.

De komende dagen zal ik de route eens nader beschrijven.
Vanuit Maastricht en de punten waar ik de tijd wil nemen om eens goed rond te kijken en te wandelen.

Dit is een Europese pelgrim afgebeeld op een tekening van Pieter Bruegel de oude.


Geen opmerkingen: