maandag 17 oktober 2011

na Bourges

Zoals beloofd weer verder met mijn voorgenomen reis.
Vanuit Bourges naar Limoges.
Bestand:Gare de Limoges.JPG
Kan altijd even uitstappen dit is het station een prachtig indrukwekkend gebouw. De hele stad heeft een rijke historie dus volgens mij wel de moeite waard.
Dan door naar Orthez. Daar een laatste stop voor St. Jean - Pied de Port.
Volgens mij moet je vanuit Orthez de bergen al kunnen zien.
Er moeten mooie oude gebouwen staan zoals deze brug uit de romeinse tijd.
Dan op naar St. Jean - Pied de Port.
St Jean Pied-de-Port.jpgHet lijkt wel Appingedam met zijn hangende keukens.
Maar het is de brug over de Nive. Nou dit zal dan het startpunt worden voor de wandeling naar Roncevalles is Spanje. Het is maar zo'n 27 km maar het schijnt de moeilijkste wandeling van de hele route te zijn.
Als je dit hebt gedaan is de rest.......en kleinigheid. Nou ik geloof het niet. De rest zal ook best afzien zijn.
Maar goed ik wil mezelf geen geweld aan doen en zal het in alle rust bekijken en me zelf in acht nemen.
Het lijkt me geweldig. Spanje ik kom naar je toe.

Geen opmerkingen: