woensdag 5 oktober 2011

woensdag

Op woensdag stond schilderen in de ochtend gepland en voor de middag een wandeling naar Beekbergen met ijs eten op een terras. 's avonds zouden we gaan dansen.
Wederom na een fantastisch ontbijt gingen de creatieve geesten onder ons aan de slag op het doek met kwast en verf.
IMG_3536
Na de lunch was het wandelen geblazen naar Beekbergen een wandeling van ongeveer een half uur.
Het weer was geweldig dus was het goed toeven op het terras bij de ijsman die het lekkerste ijs van de streek verkoopt.
IMG_3538
Tijdens het eten van het ijs heb ik me even vrij gemaakt om de kerk in Beekbergen te bezichtigen.
Het is een waarlijk monument, met de pastorie er bij een plaatje. Ik werd ontvangen door een enthousiaste vrijwilligster die deze woensdagmiddag de rondleidingen verzorgde. Wat schetst mijn verbazing, bij de laatste renovatie zijn een aantal muurschilderingen bloot gelegd en o.a. die van Sint Jacobus. Dus de link was al snel gelegd met het pelgrimspad en ja hoor er was zelfs een verwijzing naar Santiago.
Geweldig wat een mooie kerk met een orgel uit een kerk in Apeldoorn die door het koninklijk huis was geschonken het was een Duitse bouwer en een oranje orgel. Er zaten allemaal oranje appeltjes aan.

Ik moest even stil staan bij Jacobus.


Er loopt een draad van zilver door mijn hoofd 
verward nog en vol knopen 
flikkert af en toe in het licht van mijn ogen 
die sluiten om niet te verliezen 
herinneringen zo teer 
beelden vervormen woorden bestaan niet 
slechts achter de ruimte van de ogen 
zijn de passen en de geuren 
die komen en gaan 
langs zilveren draden.  

De calorieën moeten weer worden verbrand dus een wandeling van een half uur terug en dan aan het diner.
Dat was net als alle dagen geweldig. Maar we moesten niet te veel eten, want de beentjes moesten wel van de vloer. Ene Alex kwam al zanger en hij deed het geweldig. Het duurde maar even of de zaal was in vuur en vlam.
IMG_3542
Na een geweldige avond gauw naar bed om er de volgende dag weer goed tegen te kunnen. Een hele dag naar de Apenheul.

Geen opmerkingen: