donderdag 20 oktober 2011

opening van het theaterseizoen

O wat een genot. Dinsdagavond ben ik voor het eerst weer naar het Theater geweest. Ieder jaar neem ik wel een aantal kaarten en ga ik naar het Theater Geert Teis in Stadskanaal. Het Theater is de afgelopen zomer verbouwd. Ik was dan ook heel benieuwd naar de resultaten. Nou mijn complimenten. Geweldig wat een ambiance in een plaats als Stadskanaal. Om trots op te zijn.
Kassa: 0599-631 731
Het toneel was dinsdagavond gelukkig niet leeg.
Maar gevuld met het prachtige decor van de staatsopera uit Tatarstan. Met Aïda.
O wat was dit genieten. Wat een zang en wat een prachtig orkest en dat koor. Zo mooi heb ik zelden de triomfmars gehoord. In de brochure stond het volgende:
Aïda is misschien wel de populairste opera ooit geschreven. De opera heeft alles in zich: een overweldigende triomfmars, dans, een groot koor en prachtige intieme en hartverscheurende solo's en duetten.
Verdie was vooral geïnteresseerd in menselijke relaties die hij uitwerkte in een verhaal over liefde, trouw en verraad. Hij situeerde zijn opera in het oude Egypte. De jonge veldheer Ramades is verliefd op Aïda, de gevangen genomen dochter van de koning van Ethiopië. Als Ramades de strijd tegen de Ethiopiërs wint, staat Aïda voor een dilemma. Kiest zij voor haar vaderland of voor Ramades?

In een grootse, traditionele enscenering, prachtige kostuums en met de beste Russische solisten zorgt de Staatsopera van Tatarstan voor een muzikale belevenis van formaat.

 Wil je zelf even kijken en luisteren. Klik hier en  geniet
http://www.youtube.com/watch?v=1_NRazjCiG4

Het is wel een uitvoering in Egypte maar wie weet kom ik daar ooit nog eens.
Dit was dinsdagavond geweldig en fantastisch neergezet.
 

Geen opmerkingen: