maandag 10 oktober 2011

de camino

He, het lijkt wel of heel veel mensen de camino willen lopen of al gelopen hebben. Momenteel is er veel aandacht voor op TV en in de andere media. Het blijkt een soort modeverschijnsel te zijn of te worden, dat is nou net wat ik niet wil. Maar goed ik zal het zien en ervaren. Ben nu een half jaar thuis en heb me nog geen dag verveeld. Nog een half jaar en ik loop als het goed is. Veel lezers en volgers maken mij attent op alle uitzendingen en artikelen. Bedankt allemaal lieve mensen. Zo heb ik de tweedelige serie gezien van de RKK op zondagavond van Kruispunt. Verhalen van de Camino. En volg ik de serie op maandag zender één van Belgie om 21.00 uur. Een soort man bijt hond verhaal over de "Weg naar Compostela" Vanavond wordt eigenlijk de camino een stuk gelopen. Ben heel benieuwd.
Verder heb ik inmiddels dan 3 boeken gelezen en kom ik steeds meer met mensen in contact die de camino willen gaan lopen. Heb vanochtend contact gelegd via de mail met iemand die hem ook wil gaan lopen. Wellicht dat we samen kunnen gaan. De tijd zal het leren. Eerst maar eens naar het Caminofestival.
Dat is 5 november a.s. in Utrecht. Een prachtig programma waar vele mensen zullen zijn die vast wel hun ervaringen willen delen. De tentoonstelling "Pelgrims onderweg naar Santiago de Compostela"in het Catherijneconvent is te bezoeken. 
Vervolgens is er nog een wandeling naar de stadsgrens en een Caminofestival. Dit wordt volgens mij een dagje Utrecht vol met indrukken.

3 opmerkingen:

Henny zei

Heel mooie foto's van de week met de zonnebloem, maar het weer zat ook erg mee....

pelgrim zei

Henny, ik stel dergelijke reacties heel erg op prijs. Krijg er meerdere en er volgen leuke contacten uit. Ik wens jullie nu alvast een hele fijne week toe in Tenerife. Een goede reis en heel veel rust met mooi weer. Groetjes en tot gauw. Bert

Anoniem zei

Hallo Bert, groetjes van Gerda en mij!!
Succes verder, we blijven je volgen.
Groetjes, Janneke