vrijdag 14 oktober 2011

de komende dagen

De komende dagen zal ik proberen mijn voorlopig besluit verder uit te werken.
Dit door te beschrijven wat ik in België en Frankrijk absoluut wil zien en vervolgens de reis vanaf st. Jean-Pied de Port naar Santiago zal denken af te leggen.

Nu is België aan de beurt.

In België denk ik wel lopende Luik te kunnen bereiken vanaf Maastricht.Het is 30 km maar goed. Ben al een aantal keren in Luik geweest en ik denk daar toch eens goed rond te willen kijken.
Sint-Pauluskathedraal vanuit het noordenHet is een leuke stad met een grote Kathedraal de Sint Paulus.
Het is geen sint Jacob, maar dat komt nog wel.

De volgende stad zal dan Namen worden.
De citadel in Namen is heel bekend. Het is van vroeger uit een groot bestuurlijk en militair centrum. De moeite van het bekijken waard volgens mij.
Na al dit moois is het op naar Reims
Reims Kathedrale.jpgIs hij nou niet prachtig de Notre-Dame. Ja ja die staat ook in Reims en niet alleen in Parijs.
Deze stad in Frankrijk is ook absoluut de moeite waard volgens mij.
Morgen meer over Frankrijk.

Geen opmerkingen: