dinsdag 11 oktober 2011

een voorlopig besluit

Heb nu een half jaar na kunnen en willen denken over mijn besluit om de camino te gaan lopen.
Na alles wat ik heb gelezen, gezien en heb meegemaakt, kom ik tot een voorlopig besluit.
Dat is: Ik ga de camino beginnen vanaf: St. Jean-Pied de Port in Frankrijk.

Dan is het ongeveer 800 km.
Het stuk tussen Maastricht en St. Jean-Pied de Port leg ik per openbaar vervoer af.
Dit omdat ik de franse taal niet machtig ben en ook om mijn omgeving die zich erg ongerust maakt over mijn plannen. Al lezende kom ik er ook achter dat deze route een hele onderneming is die langs erg veel gevaarlijke wegen leidt. Maar op 5 november a.s. hoop ik nog meer informatie te krijgen. Gelukkig gaat Max mee en kan hij ook een indruk krijgen over het geheel en wordt hij hopelijk rustiger. Als ik de route volg die ik nu in gedachte heb dan zal de tocht ongeveer 6 weken duren. De overnachtingen zijn dan ook redelijk goed te regelen.
Dit is toch wel een stuk inleveren, maar mocht alles goed gaan en ik kom in Santiago en heb de smaak helemaal te pakken kan ik alsnog het tussen liggende stuk doen. Maar dat zien we dan wel weer.

Geen opmerkingen: