vrijdag 27 december 2013

honger en gratie

vrijdag 27 december 
Zo de kerstdagen zijn weer voorbij. Max knapt gelukkig weer wat op, maar moet volgens mij nog wel een paar dagen binnen blijven.
Iedereen heeft zich weer te goed gedaan aan al het lekkers wat is gekookt of op tafel is gezet in een restaurant op waar men te gast was. Ik neem aan dit weer aanleiding is tot goede voornemens om bijvoorbeeld af te vallen. Het is ieder jaar het zelfde en gaan we door.
Maar in Syrië is een nieuw oorlogswapen ontdekt.........laat je mensen honger lijden en creperen.

Kijk zet ze alle drie op een rij en de gemenigheid en het geniep druipt ze van de kop af.
Bashar al-Assad van Syrië, Kimil-Sung van Noord Korea en Poetin van Rusland.
Ieder heeft zijn trekjes. De eerste twee laten hun volk uithongeren en anders gebruiken we wel andere middelen, maar luisteren zullen ze. De middelste duld geen tegenspraak en anders krijg je de kogel zelfs zijn oom is kortgeleden nog omgebracht.
Poetin wel aardig zijn en geeft een aantal mensen gratie......maar ach als je dan Rusland niet verlaat dan wordt je in elkaar geslagen of nog erger wel ergens om het leven gebracht. Hij weet van niets.....maar achter de schermen organiseert hij van alles. Bah.....wat leven we toch in een akelige wereld met zulke mensen.
Ik ben benieuwd waar we in 2014 met elkaar naar toe gaan.
Gisteren werd ik opgeschrikt door een bericht over de Camino.
Als je na Santiago door loopt naar Finisterre kun je lopen naar de Kapel Virgen de La Barca in Muxia.
Deze kerk is op eerste kerstdag getroffen door de bliksem en totaal uitgebrand.
 Hij is niet meer.
Moest er wel even bij snikken. Heb er rond gelopen en alle herinneringen komen weer boven.
Zo ik ben even weer weg gedroomd en droom nog even verder. Een fijne dag en tot morgen.
Wij krijgen vanmiddag bezoek en ik hoop dat ik dan weer wakker ben.

Geen opmerkingen: