zondag 8 december 2013

2e zondag van de advent.

zondag 8 december
De engel Gabriel heeft volgens de bijbel de geboorte van Jezus aangekondigd.
In Florence hangen prachtige schilderijen van dit gebeuren. Ik heb er ooit een keer mogen rond neuzen.

Ik kan helemaal weer weg dromen.
Zo ook van de Messiah van Handel.
Hier zit bijvoorbeeld een prachtig stuk in.
Rejoice greatly o daughter of zion.
Het wordt mooi gezongen door onder ander Lynne Dawson.
De adventskrans is klaar en staat op de tafel. 
Niet helemaal zoals het hoort maar ik vindt hem wel mooi. 
Met Noorse spulletjes er in. 



Gisteren eerst de ramen eens flink gesopt. Het was na het ruige weer van de afgelopen week niet meer om aan te zien. Het is dan wel heel dankbaar werk. Het werd helder in de kamer......dat was verbeelding volgens mij, maar het werd wel helder zicht. Ik kan er niet tegen als de ramen zo smerig zijn.
Volgende week zal het weer beter worden en dan kan ik nog een keer over het gazon om blad te harken. Heb gistermorgen ook een stuk gedaan, maar ben gestopt omdat er zoveel natte sneeuw lag. Dat zal dan de volgende week ook wel weg zijn hoop ik. We hebben in de keuken een thermometer staan die ook de buitentemperatuur aangeeft een poosje geleden heeft hij het begeven. Nieuwe batterijen er in en hij deed het nog niet. Ook daarvoor zaterdagmorgen een nieuwe gekocht. Ook wat grotere letters, kunnen we het blijven zien en hij geeft ook de juiste tijd aan die wordt gestuurd door de atoomklok.
Dus wij blijven ook nog bij de tijd.
Mooi ding en ik hoop dat we er jaren plezier van mogen hebben.
Het kraam bezoek is uitstekend verlopen en wat is Stijn een pracht kereltje. Hij vredig in zijn wieg en toen hij trek begin te krijgen melde hij zich. Na de maaltijd sliep hij weer vredig verder.
Sander en Annemiek zijn met recht trots op hem.
Voor hem en zijn ouders wens ik dat ze een fijne toekomst tegemoet gaan.
Zo wij gaan eens even goed de krant doornemen. Dat is er gisteren bij ingeschoten.
Verder doen we het vandaag rustig aan.
Ik wens jullie een gezellige en fijne zondag toe.

Geen opmerkingen: