vrijdag 6 december 2013

armoede

vrijdag 6 december 
De Sint is weer weg en we leven nu naar kerst toe.

Dat is ook goed te merken.
Alles wat maar reclame uitgeeft is doorspekt van KERST. Je kunt het niet zo gek bedenken of je wordt op ideeën gebracht. Wat weer aanleiding kan geven tot kopen. Van etenswaar tot versiering en natuurlijk kleding. Maar ach dan die mensen die in armoede moeten leven om welke reden dan ook. Wat moet er niet in die mensen omgaan als ze dit allemaal zien. Is het niet in de folders dan is het wel in de winkels.
Hier verzamelt de regionale omroep Radio Noord allerlei spullen in voor de voedselbanken. Het is toch wel heel bijzonder om dat te moeten doen. Erg veel mensen geven veel spullen. Ze staan heel tactisch in de buurt van een supermarkt en vragen mensen spullen te kopen en dat dan te doneren in een wagen.
Ben erg benieuwd hoe dit uitpakt en of de mensen die het nodig zijn ook blij zijn met wat ze krijgen.
Soms denk ik wel eens is dit nu nodig.....in een land die zogenaamd rijk is.
In Den Haag hebben de mensen geen idee van al deze ellende ze lopen met hun kop in de wolken en hebben geen idee hoe het is van een minimum uitkering rond te moeten komen. Volgend jaar om deze tijd zal de nood nog veel hoger zijn voor vele mensen vermoed ik. Want het zal hier in Nederland alleen maar verder achteruit gaan. Overal zal op bezuinigd worden en de weerlozen onder de bevolking worden het slachtoffer.
Het is jammer maar waar.........ik hoop trouwens dat ik het mis heb, maar zal er volgend jaar hopelijk aan denken om eens terug te kijken of het klopt wat ik hier heb opgeschreven.
Er is een liedje dat getiteld is: ARMOEDE MOET DE WERELD UIT
Daar ben ik het helemaal mee eens. Waarom moet de één zich baden in weelde en weet van gekkigheid niet wat hij/zij moet doen met zijn geld en zit de ander zich af te vragen hoe hij/zij aan eten moet komen.
Weer genoeg opgeschreven ik ga vanochtend op huisbezoek in mijn functie van uitvaartwensenconsulent.
Ik vind het leuk werk en het geeft een heleboel voldoening.
Het lied met de beelden geven aardig weer waar het om gaat. Het is een vrije vertaling van het Ierse lied
"Look at the coffin"
Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag toe.


Geen opmerkingen: