woensdag 11 december 2013

de kerstboom

woensdag 11 december 
Het is vandaag wel een bijzondere dag. 11-12-13 ja ja 11 december 2013. Het schijnt dat ook veel mensen op deze dag willen trouwen en dan ook nog rond 14 uur. Ach je bedenkt al wat. Als ze over 25 jaar weer kijken zijn al een heleboel gescheiden en een aantal weten totaal niet meer wanneer het was. Maar het is voor vandaag leuk. 
Vandaag wordt de kerstboom opgetuigd in Kolham. En verder de kamer aangekleed.
Vroeger werd de kerstboom pas de avond voor kerst neergezet, maar tegenwoordig wordt hij bijna op sinterklaasavond al opgezet. Als je zou vragen aan de meeste mensen waarom?
Dan krijg je waarschijnlijk als antwoord....GEZELLIG.
Waarom kerst.....wat is de betekenis van kerst......voor veel mensen een groot vraagteken.
Daarom kun je volgens mij kerst beter afschaffen en er lichtjesfeest van maken bijvoorbeeld.
Ik ben eigenlijk van mening dat alle feestdagen wel afgeschaft kunnen worden. Maar dan wel alle mensen de ruimte geven om hun eigen feest te vieren. In deze multiculturele samenleving is dat volgens mij veel beter.
Maar ja daar sta ik waarschijnlijk alleen in.
Ik blijf kerst in ieder geval wel vieren en zet de boom vandaag op omdat het gezellig is en ook in het teken van kerstmis.....de geboorte van Jezus.

Dus wordt ook vandaag de kerstkribbe neergezet om die feit nog een extra dimensie te geven.
Gisteren een gezellige dag beleefd.
Eerst werd ik al blij verrast met een geluid van een kettingzaag. De achterbuurvrouw liet al om 8 uur haar boom neerhalen. Die lag al een aantal weken tegen het tuinhuis aan en maandag ben ik wederom gaan vragen wanneer er actie werd ondernomen. Nou dat was gistermorgen dus op tijd en de schade viel mee. Een stuk van de dakgoot is stuk en dat ga ik binnenkort repareren. Dit heb ik haar ook verteld en haar bedankt voor de snelle actie. Zo kunnen we weer verder met ieder onze eigen tuin.
En als goede buur.  Daarna maar even naar het Bronnenbad in Bad Nieuweschans geweest en daar heerlijk liggen poedelen. En wat dacht je liggen rusten op een waterbed. Mooi wat daar allemaal is.
In januari wordt er nog een badhuis geopend en dan kunnen we nog langer daar blijven met veel vertier.
Toen we weer thuis waren maar eens op het dak gegaan om het laatste blad er af te halen en de zonnepanelen af genomen met een zacht ragebol. Want ook daar lag veel blad op. Hier scheen de zon, maar met dat blad levert het niets op. Dus alles is weer schoon na ruim 3 kruiwagens vol blad van het dak gehaald te hebben. Zo hebben we alles weer aan de kant en kunnen we de winter wel aan zien komen volgens mij.
Het meeste blad is nu van de bomen en dat is maar goed ook.
Zo zie ja maar weer een pensionado heeft het ook hadstikke druk.
Groetjes en een fijne dag.


Geen opmerkingen: