zondag 30 juni 2013

zomer

zondag 30 juni
Het einde van de maand juni.....één dag snik heet en verder herfst omstandigheden. Ik zal niet klagen, de tuin heeft water genoeg en alles groeit heel goed. De komende week gaat er ook nog zon bij komen en dat alles voor niets. Wat is de natuur toch prachtig en grillig. Dat laatste is typisch Nederlands en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat we de seizoenen niet hadden. Alle dagen het zelfde weer altijd maar warm en die zon. Dat is ook niet alles.....nee wees tevreden met dit weer en neem het zoals het is. Dat is mijn motto.
Wil je dat niet? Ga dan emigreren en zoek een ander land....wordt asielzoeker en kijk of het dat is.


Even terug kijkend op de afgelopen week......veel gebeurt.
Gep overleden en begraven een indrukwekkende gebeurtenis, maar een waardig afscheid.
Naar Almere geweest voor de eerste cursus voor uitvaartwensen consulent.
Morgen de tweede en dan donderdag over een week de derde.
Een mooi open lucht spel gezien en dan vandaag lekkere asperges eten.
Zo kabbelt het leven wel lekker door.

In het boekje RUST staan zulke mooie gedichten. Laat ik er daar nog eens twee uithalen.

Er schuilt een kalme, bestendige pracht in bosrijk landschap dat de ziel behaagt en verheft, en vult met prachtige glooiingen. 

Een rustige geest is een van de mooiste parels van wijsheid. 

Zo daar kunnen we weer even over nadenken.

Nog een stukje gregoriaans en dan wens ik jullie een fijne zondag toe.

Het Angelus

Geen opmerkingen: