donderdag 20 juni 2013

pelgrimeren

donderdag 20 juni
Deze week heb ik in het teken gezet van de Camino.......pelgrimeren.
Het is momenteel noodweer in de Pyreneeën.  Hopelijk blijft deze mooie eeuwen oude brug ongeschonden over eind. 

Vier pelgrimswegen lopen door het land, 
vloeien in 't zuiden samen bij een brug, 
stromen naar het westen, trekken samen terug, 
verspreiden zich als vingers van een hand. 

Die nooit meer een vuist al maken, 
ontsporen in afsplitsing 
en in vereenzamen. 
Wie in Santiago ooit bijeenkwamen 
hebben daar gaandeweg hun hart verloren. 

Thuiskomen is het doel van elke reis. 
Het pad naar de deur is smal als een haarvat. 
Kom binnen, pelgrim, lever het bewijs
dat de omloop van het bloed geen einde heeft 
maar uitkomt op een wonder 
en maak waar dat het op verhaal komt, 
leeft en leven geeft. 

Dit zijn de leuke verhaaltjes en gedichten die ik deze week zo tegenkom en aan het papier toevertrouw. 
Gisteren heerlijke fietstochten gemaakt. 
"s morgens naar Sappemeer en 's middags naar Hoogezand. 
Allerlei boodschappen gedaan en twee nieuwe haringen gekocht.
Ze waren heerlijk. 
Dit is toch een traktatie??  
Vandaag boodschappen doen en het huis en de tuin een goede beurt geven. 
Morgen ga ik een dagje uit met mijn oud collegae van de GGZ. 
Jantje, Enna en mevrouw Riepma. 
Ik mocht een dagtocht in elkaar draaien.....een verrassingstocht. 
Ik zal het niet verklappen, want met name Enna leest altijd mijn blog. 
Zaterdag laat ik wel weten wat het is geworden. 
Een fijne dag allemaal en tot morgen. 

Geen opmerkingen: